رویداد «تبریز ۲۰۱۸» فرصتی برای دیپلماسی فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رویداد تبریز ۲۰۱۸ را فرصتی مغتنم برای انتقال فرهنگ ایران زمین به آن سوی مرزها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم آغاز رویداد «تبریز ۲۰۱۸» که در تالار پتروشیمی تبریز و با حضور سفرای برخی از کشورهای اسلامی همراه بود، اظهار داشت: رویداد تبریز 2018 فرصتی مغتنم برای انتقال فرهنگی ایران زمین به آن سوی مرزها است.

وی با بیان این‌که رویداد 2018 حکم سفیر فرهنگ و ادب ایران به دنیا را خواهد داشت، تصریح کرد: ایران وام‌دار پل ارتباطی و فرهنگی خود یعنی تبریز است، در هیچ کجای جهان نمونه‌ای چون مقبره‌الشعرا نداریم که صدها شاعر و ادیب همچون استاد شهریار را در خود جای داده باشد.

صالحی با اشاره به این‌که مکاتب هنری فعال و خلاق تبریز نام این دیار را جاودان کرده است، گفت: فرصت تبریز ۲۰۱۸ این امکان را می دهد تا همه با هم از مزیت های تبریز و آذربایجان در جهت توسعه منطقه و کشور استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که فرهنگ منطقه آذربایجان به واسطه این رویداد مهم بین المللی به آن سوی مرزها معرفی خواهد شد، خاطرنشان کرد: هویت تبریز با دیپلماسی فرهنگی و هنری ایران پیوند تاریخی داشته است، تبریز نگین و چشم و چراغ ایران است.

همچنین علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سخنانی با بیان این‌که تبریز امن‌ترین، زیباترین و توسعه یافته‌ترین شهر کشور است، اظهار داشت: این شهر خواهرخوانده‌های زیادی دارد که کربلا نمونه آن است.

وی با بیان این‌که انتخاب تبریز در سال  ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام زیبنده تاریخ و هویت این خطه از کشور بوده است، گفت: امروز گردش مالی حوزه گردشگری به قدری بالاست که این صنعت به اقتصاد سوم جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۵۰ درصد معضل اشتغال در کشورهای توسعه یافته با گردشگری قابل حل است، افزود: مزیت مهم گردشگری ایجاد اشتغال ارزان با سرمایه حدالاقلی است، گردشگری در کشور برای ایجاد درآمد و اشتغال باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور از ثبت ملی ۱۸۰۰ اثر تاریخی در تبریز خبر داد و گفت: طبق آمار گردشگری تبریز، ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی در نیمه اول سال به تبریز آمده‌اند که در قیاس با سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

کد خبر 680525

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha