فعالیت بیش از ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور

خبرگزاری شبستان: صالحی گفت: بیش از ۲۰ عزار کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور فعال است که از این تعداد بیش از هزار کانون در استان آذربایجان شرقی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که توجه به حوزه دین و معارف اسلامی در اولویت برنامه های این وزارتخانه قرار دارد، گفت: در این راستا برای حوزه های مختلف تحت مسؤولیت، وظایف خاصی تعریف شده است.

وی از فعالیت بیش از 20 هزار کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور و بیش از هزار کانون در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: نگاه هم‌افزایانه و سازمانی در عرصه فعالیت های دینی و قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته ایم.

صالحی با بیان این‌که مؤسسات مردمی قرآنی با انسجام و هماهنگی حداکثری نسبت به گذشته فعال شده اند، افزود: کانون های مساجد، معاونت قرآن وعترت، اوقاف و امور خیریه و سازمان حج و زیارت با هماهنگی حداکثری با یکدیگر فعال هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که امسال در بودجه توجه ویژه به رفع موازی کاری های فرهنگی شده است، گفت: اعتقاد داریم همه ابعاد زندگی بشر با فرهنگ گره خورده است، بنابر این انتظار داریم فرصت های حوزه فرهنگ دقیق‌تر و جامع تر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که فرهنگ همه اجزای اجتماعی را در بر می گیرد، گفت: آذربایجان و تبریز همواره طلایه دار دین، فرهنگ .و هنر ایران زمین بوده است، اینکه چگونه دین، ملیت، مذهب و قومیت با یکدیگر ترکیبی به وجود آورده که تعلقات عمیق دینی به وجود آورده، قابل توجه است.

کد خبر 680461

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha