مجوز تاسیس دانشگاه سه زبانه در تبریز داده شد

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز تاسیس دانشگاه سه زبانه را داد، اما باز قابل قیاس با ربع‌رشیدی ۶۵۰ سال گذشته نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اگر قرار است پایتختی به تمام معنا از لحاظ گردشگری جهان اسلام داشته باشیم، باید همه شئون این امر رعایت شود.
وی با تأکید بر این‌که برای ساخت پایتخت گردشگری جهان اسلام باید متکی به خود باشیم، تصریح کرد: در جریان تدوین برنامه های مربوط به تبریز ۲۰۱۸ ابتدا دل را به کمک مرکزنشینان دوخته بودیم، فکر کردیم خبری است، ولی همچنان با وعده‌ها روبه‌رو شدیم، اما تجربه نشان داد باید به خود برگردیم.
نائب رییس مجلس شورای اسلامی در مجلس با اشاره به وقف‌نامه ربع رشیدی تبریز گفت: در 650 سال گذشته در مجموعه ربع رشیدی هفت زبان آموزش داده می‌شد و علم را به تمام نقاط منطقه گسترش داده بود.
وی با بیان این‌که شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز تاسیس دانشگاه سه زبانه را داد، اما باز قابل قیاس با ربع‌رشیدی آن دوران نیست، گفت: همه باید در رویداد تبریز 2018 مشارکت داشته باشند، اگر امیدوار به کمک دیگران باشیم، نمی‌توان کاری کرد.
همچنین مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی با بیان این‌که تبریز به دلیل ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی خود به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است، اظهار داشت: بهار توسعه گردشگری از سه روز قبل در تبریز آغاز شده است.
وی با تأکید بر همگرایی بخش خصوصی، دولت و مردم برای توسعه، گسترش و حمایت از صنعت گردشگری در تبریز خاطرنشان کرد: دلیل اصلی انتخاب تبریز، میراث فرهنگی و معنوی آن است که به عنوان پایتخت گردشگری جهان انتخاب شده است.
همچنین ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در سخنانی تبریز را نگین تابناک مشرق زمین، نخستین پایتخت گردشگری جهان، خاستگاه مشروطیت، مهد انقلاب، شهر علامه‌ها، سرداران شهید، شهر شعر و ادب و کانون تجارت در ادوار گذشته معرفی کرد و گفت: تبریز پیشگامی خود در عرصه‌های مختلف را به اثبات رسانده است.

 

کد خبر 680527

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha