وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام جمعه تبریز دیدار کرد

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین برنامه سفر چند روزه به استان آذربایجان شرقی با امام جمعه تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی صبح امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اجرای برنامه های فرهنگی اظهار داشت: هماهنگی میان متولیان فرهنگ در سراسر کشور ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی با بیان این‌که موازی کاری های فرهتگی معضلی برای نتیجه‌بخشی در این عرصه شده است، خاطرنشان کرد: عجیب است که دستگاه های متولی فرهنگ در کشور هماهنگی با یکدیگر ندارند، مگر نه این است که همگی یه هدف مشترک دارند و باید در راستای یک راهبرد حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که تاریخ آذربایجان و تبریز همواره مهد پرورش مکاتب مختلف هنری بوده است، گفت: فعالان فرهنگی و هنری استان در عرصه های مختلف ملی و بین المللی افتخارآفرین بوده و هستند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به صورت منظم و کاربردی در سراسر آذربایجان شرقی پیگیری و برگزار می شود، گفت:  انتظار داریم مسأله فرهنگ در اولیت کاری تمامی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که مسائل و موضوعاتی که در جلسات این شورا مطرح می شود، همه موضوع روز منطقه است، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی برخوردهای سخت افزاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرهزینه ارزیابی می کنند، از این رو تمام توجه خود را در حوزه فرهنگی متمرکز کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمینآل‌هاشم با تأکید بر این‌که تمامی اقدامات باید با پیوست فرهنگی همراه باشد،گفت: انتظار داریم وزیر ارشاد در جلسات هیأت دولت هماهنگی میان دستگاه ها و وزارتخانه ها در خصوص این مسأله داشته باشد.

وی با بیان این‌که فرهنگ زیربنای توسعه هر جامعه محسوب می شود، گفت: اگر فرهنگ مورد غفلت قرار گیرد، دیگر انتظاری برای توسعه در دیگر عرصه نباید داشته باشیم.

کد خبر 680458

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha