کداوم رشته‌های دانشگاه آزاد کم‌طرفدار هستند؟

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: زبان عربی، روزنامه‌نگاری و علوم قرآنی از جمله رشته‌های کم‌طرفدار در دانشگاه آزاد اسلامی استان است که تخفیف ۵۰ درصدی در پرداخت شهریه اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، عزیز جوانپور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه آموزش‌محور بوده و ۳۰۰ هزار فارغ‌التحصیل تاکنون داشته است.

وی با بیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی استان رتبه یک پژوهش را کسب کرده است، خاطرنشان کرد: اساتید و دانشجویان این مرکز آموزش عالی تلاش و همت مضاعف در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی داشته‌اند، چنانکه امروز با توجه به نیاز جامعه وارد بحث کارآفرینی شده‌ایم.

جوانپور با اشاره به این‌که دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشگاه مسأله‌محور باشد و بتواند مشکلات روز جامعه را حل کند، تصریح کرد: در این راستا جهت‌دهی موضوعات پایان‌نامه دانشگاهی در مقطع تحصیلات تکمیلی مورد هدف قرار گرفته است تا گرهی از مشکلات جامعه باز شود.

وی جهت‌دهی پایان‌نامه‌‌ها برای تولید علم ثروت‌زا را مورد تأکید قرار داد و افزود: نیازسنجی در دانشگاه‌ها صورت گرفته تا تولید علم جهت‌دار شود؛ قبلاً می‌خواستیم اساتید تولید مقاله داشته باشند، امروز امروز تولید علم مورد مطالبه است تا تجاری سازی در نهایت صورت صورت گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان این‌که دانشجو باید آچار به‌دست علم را فرا گیرد، گفت: هم اکنون ۲۳ هزار و۷۶۱ نفر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز وجود دارد که ۱۳ هزار نفر کارشناسی و 8 هزار و۳۶۰ کارشناسی ارشد و یک‌هزار و ۷۹۸ نفر دکترای تخصصی تحصیل می‌کنند.

وی از وجود  ۱۱۸ رشته کارشناسی، ۵۶ رشته دکترای تخصصی و بیش از ۸۵ هزار فارغ‌التحصیل و ۵۱۷ نفر هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی استان خبر داد و گفت: زبان عربی، روزنامه‌نگاری و علوم قرآنی از جمله رشته‌های کم‌طرفدار در دانشگاه آزاد اسلامی است که تخفیف ۵۰ درصدی در پرداخت شهریه اعمال می شود.

جوانپور با اشاره به این‌که ۶۵ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان در حال تحصیل هستند، افزود: سیاست دانشگاه آزاد زمانی کمیت محور بود که امروز در نظر داریم به سمت کیفیت رویم، ۱۰ درصد بودجه دانشگاه آزاد نیز به پژوهش اختصاص داده شده است.

کد خبر 678555

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha