کانون های مساجد دریچه ای برای جذب جوانان به مساجد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت جذب جوانان به مساجد گفت: کانون های مساجد دریچه ای برای جذب جوانان به مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد امروز ( ۱۹دی) در نشست با حجت الاسلام فیروز گرج،‌ مسئول جدید دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با اشاره به اهمیت توجه به کانون های مساجد گفت: مساجد به عنوان پایگاه مردمی و منتسب به خداوند دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است که از اول اسلام تاکنون در جامعه اسلامی نقش مهمی داشته است.

 

وی افزود: مسجد محل عبور و مرور همه اقشار و کانون بزرگی برای مردم است که تنها مکانی برای عبادت نیست بلکه مسجد به عنوان جایگاهی برای امور مسلمین است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی که باید از فرصت ها استفاده شود و وظیفه هدایت جوانان داریم بهترین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر مساجد است که بایستی برای حضور مردم جاذبیت ایجاد کنیم.

 

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: کانون ها یکی از دریچه های مساجد برای جذب جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف و حرکت در مسیر کارهای فرهنگی بر اساس ذوق و خواسته ها است.

 

وی افزود: الان کار مهم ما در مقابل فضای مجازی طرح ها و برنامه ها برای جذب جوانان به مساجد است و بایستی مساجد را فعال کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: راهکار جدید و جوانپسند و مومنانه امری مهم است که بتوان جذابیت را برای حضور جوانان در مساجد افزایش داد و از این طریق آنها را از پای ماهواره ها دور کرد.

 

آیت الله ناصری ادامه داد: ما الان چاره ای جز فعال کردن مساجد نداریم و کانون های مساجد میتواند به خوبی در این راه به ما کمک کند و با هماهنگی بخش های مختلف در مساجد و به خصوص امام جماعت مساجد فعالیت های مختلف را برای جذب جوانان داشته باشد.

 

وی افزود: هنر ما است که بتوانیم از این فضای بیش از دو هزار مسجد در استان استفاده کنیم اما نیاز به برنامه ریزی دارد که اولین جرکت جذب نیز با اخلاق و روش و منش خوب ایجاد می شود.

 

امام جمعه یزد ادامه داد: متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم کاری کنیم که جوانان به سمت ما بیایند ولی در این حال ما باید به دنبال آنها برویم و با کمک امامان جماعت و بسیج و بخش های مختلف فعال در مساجد جذب حداکثری داشته باشیم.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: اخلاف و برخورد امری اساسی است و بی طرفی نیز در زمینه حزب گرایی امری اساسی است که میتوان با برنامه های مختلف به دور از حزب گرایی جذب را داشته باشیم.

 

وی گفت: اگرچه امکانات مالی ما کم است اما با برنامه ریزی خوب می توانیم کار کنیم و با دعوت جوانان به مساجد و حتی ارسال دعوتنامه به نوعی جوانان را جذب کنیمو

 

امام جمعه یزد بیان کرد: کانون های مساجد میتوانند محلی برای تقویت و تربیت کودکان و نوجوانان ما باشد و پس از آن با اخلاق خوب آنها را جذب کرد.

 

آیت الله ناصری ادامه داد: حداقل با کار می توان یزد را الگویی برای جذب در مساجد کرد.

کد خبر 681430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha