سمن‌ها باعث ایجاد امنیت و تحقق مردم‌سالاری در جامعه می‌شوند

خبرگزاری شبستان:وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سمن‌ها نقش مهمی در ایجاد امنیت و تحقق مردم‌سالاری در جامعه دارند گفت:سکمن ها باعث کاهش فاصله بین مردم و مسولان شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در نشست صمیمانه خود با نمایندگان سمن های استان اردبیل و چهارمحال و بختیاری گفت: ما در 14 استان با نمایندگان سمن ها نشست برگزار کردیم، امیدواریم این نشست ها فرصت خوبی برای استفاده از نقطه نظرات، دیدگاه ها و ایده های جوانان باشد.

 

وی بیان کرد: وجود نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد و تاثیراتی که در فرآیند امنیت، آرامش و مردم سالاری و تحقق کشور دارند ،برای همه مسئولان کشور اثبات شده است.

 

سلطانی فر با اشاره به اعتراضات و حوادث اخیر بیان کرد: خوشبختانه بر اساس بررسی های صورت گرفته در حوادث اخیر حتی یک نفر از دستگیرشدگان از بین اعضای سمن ها در کشور نبودند، این نشان می دهد که سمن ها ارتباط بسیار خوبی برای کم کردن فاصله بین مردم و مسئولان هستند و از اینکه جوانان این فرصت را پیدا کرده اند تا از طریق حضور در سمن ها بتوانند پیشنهادات، انتقادات و ایده هایشان مطرح کنند و با این سازوکار تعامل خود را با نظام اسلامی ساماندهی کردند خوشحالیم.

 

وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود: این نشان می دهد که نهادهای مدنی تا چه اندازه در ایجاد امنیت، آرامش و تحکیم مردم سالاری و فرآیند توسعه در کشور موثر هستند. با همین رویکرد ما با تمام توان سعی می کنیم، هرچه بیشتر از طریق گسترش سازمان های مردم نهاد و حضور بیشتر مردم در عرصه های مختلف ارتباط خود را با اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان افزایش دهیم و این را وظیفه جدی خود می دانیم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در تلاش هستیم تا پایان دولت دوازدهم تعداد تشکل های مردم نهاد حوزه جوانان را به پنج هزار سمن برسانیم.

 

سلطانی فر اظهار کرد: من به واسطه مسئولیتی که در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری داشتم می دانم که دو استان اردبیل و چهارمحال و بختیاری دو قطب گردشگری کشور هستند و ظرفیت های بالا و ارزشمندی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارند. ما برای هر دوی این استان ها طرح جامع توسعه گردشگری را تهیه کردیم، ظرفیت های موجود و بالقوه آن را مشخص کردیم. ما در این دو استان نیازی به توسعه صنعت و کشاورزی نداریم چون به اندازه کافی از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری برخوردار هستند به گونه ای که در سرعین 200 هتل آپارتمان وجود دارد و بیش از 100 هتل نیز در حال ساخت است و سالی 10 الی 12 میلیون گردشگر به آنجا ورود می کنند لذا ما باید سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های خود را برای توسعه صنعت گردشگری در این استان ها متمرکز کنیم.

 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ایران بیشترین مجموعه ذخایر نفت و گاز دنیا را دارد، افزود: این ذخایر روزی به پایان می رسد ولی تخت جمشید، سرعین و آب گرم ش و زیبایی های سبلان و کوهرنگ هیچ زمانی تمام شدنی نیست و سرمایه گذاری در این بخش ها می تواند باعث جلب گردشگران خارجی و داخلی باشد و امیدواریم ما در این بخش سازمان های مردم نهاد بیشتری داشته باشیم و بتوانیم در این دو استان از این ظرفیت ها برای حل مشکلات اشتغال جوانان استفاده کنیم.

 

سلطانی فر در ادامه تصریح کرد: امیدواریم اقداماتی که ما می خواهیم انجام دهیم و دولت می خواهد در سال آینده برای توسعه اشتغال جوانان انجام دهد ،منابع قابل توجهی در لایحه بودجه سال 97 پیش بینی شود که بتوانم با تسهیلات ارزان قیمت مشکل اشتغال جوانان را به نحو قابل توجهی کاهش دهیم و ما بتوانیم در این استان ها از این ظرفیت ها بیشتر استفاده کنیم تا اینکه بخواهیم به دنبال صنایع خاصی که به زور در آنجا استقرار یابد و منابع آبی و طبیعی را نابود کند و محیط زیست را تهدید کند و در نهایت هم شاهد این باشیم که یک سرمایه گذاری چند میلیارد تومانی چند صد تا اشتغال نتوانسته ایجاد کند که آن هم اشتغال هایپتکی است که بسیاری از نیروهایش باید خارج از استان بکارگیری شوند.

 

وی اظهار کرد: وظیفه ما در کشور و دولت با توجه به شعارهایی که دادیم، توزیع عادلانه امکانات بوده ،قبل از اینکه ما بخواهیم توزیع عادلان داشته باشیم بایستی ثروت ایجاد کنیم، یعنی ما باید ابتدا ثروت ایجاد کنیم و سپس سرمایه گذاری کنیم و از ارزش افزوده بخش های مختلف بهره برداری کنیم و سعی کنیم با ثروت ایجاد شده و سیاست عدالت محورانه به سمت توزیع عادلانه ثروت برویم.

 

سلطانی فر اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته امروز مانند کشورهای اروپای غربی از محل افزایش مالیات بر درآمد به صورت پلکانی ثروت را عادلانه تقسیم می کنند یعنی هر فردی که درآمدش بیشتر است مالیات بیشتری می پردازد و دولت با اخذ مالیات بیشتر در برخی موارد 40 تا 45 درصد واحدهای مختلف صنعتی ایجاد خدمات عمومی و رفاه عمومی را در دستور کار خود قرار می دهد.

 

وزیر ورزش و جوانان در ادامه اظهار کرد: امروز در کشورهای توسعه یافته اقتصادی اقشار مختلف مردم دغدغه آینده، دغدغه بازنشستگی و دغدغه تامین اجتماعی و دغدغه بیکار شدن خود را ندارند چون دارای بیمه های بازنشستگی و بیکاری هستند؛ اینها فرمول ها و روش هایی هستند که رفاه عمومی را تامین می کند و باعث می شود مردم دچار افسردگی نشوند.

 

سلطانی فر تصریح کرد: ما هم می بایست در همین مسیر گام برداریم یعنی انتدا امنیت سرمایه گذاری را ایجاد کنیم که انشاءالله بتوانیم با افزایش ثروت و درآمد سرانه ،افزایش تولید ناخالص داخلی و اخذ مالیات، خدمات عمومی و خدمات اجتماعی را گسترش دهیم.

 

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: دولت بنا دارد با همه توان خود از منابعی که امکان تحقق آن در سال آینده وجود دارد ،بتواند این نابرابری جامعه را کم کند و با کمک به اقشار آسیب پذیر و ایجاد اشتغال سالم ،سازوکار موثر سرمایه گذاری ها را گسترش دهد تا اقتصاد کشور به تحرک بیشتری کشیده شود.

 

کد خبر 681535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha