فعالیت ۵۸ شرکت دانش بنیان در استان همدان

خبرگزاری شبستان: رئیس پارک علم و فناوری استان همدان، از فعالیت ۵۸ شرکت دانش بنیان و ۱۴۰ واحد فناور مستقر در استان همدان خبر داد.

مجید کزازی، رئیس پارک علم و فناوری استان همدان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان گفت: در حال تعداد ۱۴۰ واحد فناور مستقر و ۵۸ شرکت دانش بنیان از استان مجوز گرفته اند و با حمایت مادی و معنوی این سازمان در حال فعالیت هستند.

 

وی با بیان اینکه رسالت اصلی پارک علم و فناوری تبدیل ایده به محصول است، افزود: پارک علم و فناوری استان با تمام توان از ایده ها و طرح های جوانان نخبه و خلاق حمایت خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان اصولا به پویایی اقتصاد مقاومتی کمک خواهند کرد و این در حالیست که رونق کسب و کار فناورانه و اثرگذاری آن بر چرخه اقتصادی کشور در گرو تشکیل صندوق‌های پژوهش و نوآوری است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان ابراز داشت: استان همدان ۵ مرکز رشد واحدهای فناور در حال فعالیت هستند که در راستای ایده پروری و خلاقیت دانشجویان این مراکز رشد نیز در دانشگاه ها راه اندازی شده است.

 

کزازی خاطرنشان کرد: تولیدات شرکت های دانش بنیان بیشتر در زمینه برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، مهندسی پزشکی، داروهای گیاهی و انرژی های نوین است که با توجه به تولیدات استان اولویت ما در این شرکت ها در حوزه کشاورزی، الکترونیک، صنایع تبدیلی، گردشگری و صنایع دستی خواهد بود.

 

وی گفت: پارک‌های علم و فناوری موسساتی هستند که گروهی از محققان در آن جمع شده و کار ارزیابی ایده‌ها و هدایت آنها به سمت کالای قابل تجاری با دانش فنی پیچیده برای حفظ فضای رقابتی در بازار را ایجاد می‌کنند.

 

کد خبر 682075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha