بهترین راه مبارزه با استکبار خدمت به مردم است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان فلسفه سنت حسنه وقف را خدمت به مردم دانست و گفت: بهترین راه مبارزه با استکبار هم خدمت به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام ستارعلیزاده، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان عصر امروز (28 دی) در دیدار با دکتر حسنی، نماینده مردم رشت،  فرهنگ وقف را گره گشای مشکلات جامعه خواند و اذعان داشت: با ترويج فرهنگ وقف همه موضوعات اجتماعی، سياسی و اقتصادی در جامعه قابل حل است.

 

وی حمايت نمايندگان مجلس را از اوقاف بسيار موثر و مفيد دانست و گفت: نمایندگان مجلس در وضع قوانین برای جلوگیری از موقوفه خواری، طرح‌های ترویج فرهنگ وقف، نظارت بر عملکرد ترویج فرهنگ وقفی دستگاه‌های مرتبط با سازمان اوقاف و تدوین برنامههای حمایت از سازمان اوقاف می‌توانند به این سازمان کمک کنند.

  

علیزاده به حوزه‌های متعدد ماموریت سازمان اوقاف اشاره و اظهار کرد: طرح‌های آرامش بهاری، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی و سوگواره نبوی در طول سال توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، کمک به دانش‌آموزان نیازمند با عنوان مهر تحصیلی را از دیگر اقدامات اوقاف خواند و خاطرنشان کرد: در این طرح کودکان نیازمند شناسایی شده و در ایام تحصیل نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز از جمله کیف، کفش و لباس از محل موقوفات اقدام می‌شود.

 

وی کمک به ایتام، مشارکت در طرح ازدواج آسان، کمک به اعزام زائران عتبات عالیات و مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های اوقاف گیلان بیان و اظهار کرد: همه این اقدامات از محل درآمد موقوفات انجام می شود.

 

علیزاده با اشاره به دامنه گسترده فعالیت سازمان اوقاف در حوزه مساجد و امام زادگان کشور، گفت: هنوز همه ظرفیت نظام به کمک اوقاف نیامده است و نقش نمایندگان مجلس در این بین بسیار برجسته است.

 

وی با بیان اینکه با وجود حمايت‌های کمی كه از اوقاف شده اما اتفاقات خوبی در این مجموعه ولایی و مذهبی انجام شده است و انتظار داریم نمایندگان با قدرت از بودجه بقاع متبرکه دفاع کنند تا ما هم بتوانیم پاسخگوی بقاع کم درآمد باشیم.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه افزود: گیلان سه هزار موقوفه و بیش از 20 هزار رقبه دارد.

 

 وی اعلام کرد: گیلان 941 بقعه دارد که رتبه سوم کشوری از نظر تعداد بقعه به استان ما اختصاص دارد.

 

علیزاده، بهترین راه مبارزه با استکبار جهانی و دشمنان اسلام را خدمت به مردم دانست و گفت: کاهش فاصله طبقاتی، توزیع عادلانه ثروت، برقراری عدالت اجتماعی و افزایش شغل و کاهش بیکاری از کارکردهای اقتصادی وقف است.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان تاکید کرد: فلسفه وقف خدمت به مردم و رفع فقر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.

 

کد خبر 683363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha