ریشه و اساس بسیاری از فضیلت ها در اعتکاف است / هر عملی که خالی از عنایت خداوند باشد طاغوتی است

خبرگزاری شبستان:آیت الله نور همدانی خطاب به اعضای شورای علمی جشنواره بین المللی اعتکاف گفت: کار و فعالیت شما در عرصه عبادت ریشه و اساس خیلی از فضیلت هاست و هر چیزی که خالی از عبادت خداوند باشد آن کار طاغوتی است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت االه نوری همدانی ظهر امروز (۲بهمن)در دیدار با ژ گفت: در اسلام و قرآن آنچه بیش از همه چیز اهمیت داده شده عبادت است که در سایه آن سایر امور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی همه و همه زیر چتر عبادت و توجه به خداوند مورد قبول واقع می شوند .

 

وی افزود: در آیه 36 سوره نحل امده است از جانب خداوند پیغمبرانی به سوی مردم فرستاده شدند که خلاصه کلمات و برنامه های آنها این بوده که هر کاری که در سایه عبادت انجام گیرد و کار مربوط به خداوند باشد عبادت محسوب می شود و هر چیزی که خالی از عبادت خداوند باشد آن کار طاغوتی است .

 

این مرجع تقلید ادامه داد: این صف بندی و روشنی در قرآن است که عبادت در اسلام شکلهای مختلفی دارد، نماز و روزه هم عبادت هستند و اسلام سعی کرده یک جنبه اجتماعی به عبادت بدهد که همه این حرکتها و اجتماعات درهمه عالم نشان عظمت اسلام و توجه به معنویت است.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: خداوند ثواب عظیمی در نماز جماعت قرار داده است که درسهای زیادی در همین نماز جماعت وجود دارد اما باید توجه داشته باشیم که امام جماعت باید عادل و عالم باشد و این امر نشان می دهد اسلام عنایت دارد به اجتماع و هرچه جنبه عبادی خداوند داشته باشد خدایی است و غیر از آن عمل طاغوتی می باشد .

 

وی یاد آور شد: در عبادت هر قدر معرفت و کمال انسان بالاتر باشد عبادتش بیشتر ارزش پیدا می کند هر چند هستند کسانی که از خوف جهنم عبادت می کنند و این عبادت مال کسانی است که عبید هستند اما آنکس که محبت به خداوند دارد افضل عبادت را انجام می دهد.

 

آیت الله نوری همدانی خاطر نشان ساخت: در وجود انسان دو کانون قرار دارد یکی فهم و دلیل و برهان و استدلال و دیگری عشق و محبت در میدان جنگ برای جهادو شهادت، که در قرآن کریم برای شناساندن خدا دلیل و برهان زیادی وجود دارد و خداوند می خواهد مردم از هر دو کانون به خدا توجه داشتنه باشند .

 

استاد حوزه علیمه قم با اشاره به اینکه کار شما بسیار مقدس است و در هر کجا قدم می گذارید کار تاثیرگذاری انجام می دهید عنوان کرد: ما در شهرهای مختلف شهدای زیادی داریم که خواندن وصیت نامه آنها خیلی آموزنده است چه مردان، چه زنان و علمایی که شهید شدند و در وصیت نامه هایشان سفارش کرده اند دعای ندبه و اعتکاف را ترک نکنند که نشان می دهد این جلسات باعث خودسازی انسان می شود .

 

آیت الله نوری همدانی گفت: کار و فعالیت شما در عرصه عبادت ریشه و اساس خیلی از فضیلت هاست برای کسانی که چند روز می آیند برای خودسازی این فکر و برنامه اثرات زیادی در زندگی آنها و تعالی جامعه دارد .

 

 

کد خبر 684178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha