استقلال و عزت، ثمره انقلاب اسلامی برای کشورمان بود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با تاکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان با اهداف و ارزشهای انقلاب گفت: استقلال و عزت، ثمره انقلاب اسلامی برای کشور و ملت ما بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امروز (6 بهمن) در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه سرنوشت انسان در آخرت همانی است که در این دنیا انجام داده است، گفت: انسان باید به این نکته توجه کند که در آخرت چه چیزی می خواهد و بر اساس آن حرکت کند.

 

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: خداوند از خلقت انسان هدف بسیار والایی داشته و این گونه نیست که انسان بدون هدف فقط چند صباحی در این دنیا زندگی می کند و بعد از آن زندگی وی به پایان می رسد بلکه این دنیا مسیری برای دستیابی انسان به هدف والای خلقت است.

 

امام جمعه یزد ادامه داد: امام علی (علیه السلام )در نامه خود به کمیل می فرمایند که پیامبر(صلی الله علیه و آله) تربیت شده خدا، من تربیت شده پیامبر هستم و من مومنان را تربیت کرده ام، این سخن امام نشان دهنده آن است که صحبت های پیامبر و امام  علیه علیه السلام از خودشان نیست بلکه این صحبت ها از جانب خداوند متعال است.

 

وی به در پیش بودن ایام الله دهه فجر اشاره کرد و با ذکر خاطراتی از حضرت امام خمینی(ره) گفت: در صورتی که در زمانهای قبل از انقلاب دقت کنیم می بینیم که در آن زمان ایران ما هیچ استقلالی نداشت و تمام سرمایه های ایران به جیب کشورهای مستکبر جهان از جمله آمریکا و انگلیس و فرانسه می رفتند.

 

ناصری یزدی تصریح کرد: موضوع دومی که در آن زمان وجود داشت این بود که این مردم عزت نداشتند و همیشه مردم ایران تو سری خور آمریکا و دیگر مستکبران بود و شاه باید همیشه به حرفهای آنها گوش کنند.

 

امام جمعه یزد ادامه داد: اقتصاد ایران هم در آن زمان به صورت کامل وابسته به خارج از کشور بود و هرچه که در ایران داشتیم واردات از دیگر کشورها بود و هیچ سودی برای کشور خودمان نداشت.

 

کد خبر 685113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha