حفظ انقلاب درگرو بصیرت دادن به مردم است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: حفظ انقلاب درگرو بصیرت دادن به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌ الله محمد رضا ناصری یزدی، امام جمعه و نماینده ولی ‌فقیه در استان یزد امروز(12 بهمن) در جمع روحانیون و طلاب با بیان اینکه ایام‌ الله روزهایی است که توجه خاص خداوند متعال نسبت به این ایام بوده است، بیان کرد: در ایام‌ الله حوادثی رخ داده است که مورد رضایت خداوند بوده است؛ خداوند در روزهایی مانند بعثت پیامبر اکرم (ص)، روز غدیر، 22 بهمن و بر سر بشریت منت نهاده است.

 

وی ادامه داد: بر ما واجب است که نسبت به ایام‌ الله توجه بیشتری داشته باشیم و برای بیان آنچه در این روزها گذشته است وقت بیشتری بگذاریم.

 

امام ‌جمعه یزد با تأکید بر ضرورت انتقال آنچه در ایام ‌الله رخ داده است به مردم و جوانان، خاطرنشان کرد: نسل ‌های امروزی و آینده ایام‌ الله و آنچه در سال 57 رخ داد را تجربه نکرده ‌اند؛ برخی حتی رشادت‌ های آن روز به گوششان نخورده است.

 

وی با اشاره به تلاش مضاعف دشمن برای خدشه‌ دار کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: ضرورت دارد بیش ‌از پیش انقلاب و منویات امام خمینی (ره) برای مردم و جوانان معرفی شود.

 

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «حفظ این انقلاب از واجبات مؤکد است»، اذعان کرد: تبیین دستاوردهای نظام برای جوانان باعث خواهد شد که این انقلاب باقی بماند و در ورای آن ارزش‌های دینی و خوبی‌ها پابرجا باشد.

 

وی گفت: روحانیت باید بکوشد تا منویات امام به گوش جوانانمان برسد و مسئولان نباید کاری کنند که مردم در این مسیر روشن نباشند.

 

ناصری یزدی بیان کردن انقلاب را بیان کردن اصل منویات امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: یکی از حرکت‌ هایی که بعد از امام حسین (ع) تاکنون نبوده و انجام شد، پایه‌ریزی انقلاب اسلامی بر اساس منویات امام حسین (ع) بود.

 

وی بر خدمت بیشتر درراه انقلاب تأکید کرد و گفت: باید در دهه فجر فضای مجازی پر شود از مطالب مربوط به انقلاب و دستاوردهای آن.

 

امام‌جمعه یزد ادامه داد: باید این مسئله که احیای اسلام و مکتب تشیع به‌واسطه رخداد انقلاب اسلامی انجام گرفت برای مردم بیان شود.

 

وی تصریح کرد: اگر درصدد تبیین انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن برای مردم و جوانان نباشیم، کوتاهی کرده‌ ایم؛ چراکه حفظ انقلاب درگرو بصیرت دادن به مردم نسبت به این موارد است.

 

ناصری یزدی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) ما را با حقیقت اسلام آشنا کرد، گفت: وظیفه ‌داریم در حفظ و نشر انقلاب بکوشیم.

 

وی خلوص نیت را ویژگی برجسته امام راحل برشمرد و خاطرنشان کرد: خداوند متعال زمانی یک وظیفه خطیر را به دوش کسی می‌اندازد و او را بین خود و مردم واسطه می‌کند که آن شخص هم لیاقت بیان مسائل را داشته باشد و هم آن ظرف وجودی وی با کمالات و خداخواهی پرشده باشد.

 

امام‌جمعه یزد افزود: اینکه می‌بینیم خداوند رهبری انقلاب اسلامی را به گردن امام خمینی (ره) گذاشتند و ایشان را در طول بیست‌وچند سال یاری کردند، معلوم می‌شود عظمت این بزرگوار و خلوص نیتشان مورد لطف خدا قرارگرفته است.

کد خبر 686736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha