تکفر، تعقل ، تدبر و صبر ، چهار رکن اصلی انقلاب

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به مولفه های اصلی انقلاب اسلامی گفت:تکفر، تعقل ، تدبر و صبر ، چهار رکن اصلی انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد امروز (14 بهمن) در نشست شورای اداری استان یزد با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفت: دهه فجر انقلاب از ایام الله و مورد عنایت خداوند است که دریچه ای از رحمت خداوند برای ما است و ملت ایران را مورد لطف خود قرار داده است.

وی افزود: آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب رقم خورده است و دولت ها در دوازده دوره فعالیت کرده اند که ما معتقدیم گروهی مامور شوند و با دستور رهبر انقلاب به نوعی قوانین و رفتارهای ادارات و سازمان ها مورد بررسی قرار دهند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: آموزش و پرورش یکی از مشکلات است که بایستی بررسی شود که در متوسطه و عالی ما چه نواقصی داشته ایم و آیا با این سبک محققان از دانشگاه های ما خارج می شوند و اگر نمی شود سبک مدارس و دانشگاه ها را تغییر دهیم.

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: در انقلاب امام، تکفر، تعقل ، تدبر و صبر به عنوان چهار رکن اصلی انقلاب است که باید بررسی شود که در آموزش های ما این مولفه ها برقرار است یا نه؟

وی گفت: ما باید فکری کنیم که هم پول دادن ما کافی باشد و هم این که از وجود آنها به خوبی استفاده شود.

امام جمعه یزد بیان کرد: حوزه های علمیه را رها نکنید و جوسازی ها ما را از دین جدا نکند زیرا اگر بچه های ما متدین پرورش داده شوند بسیاری از مشکلات ما در جامعه کاهش پیدا می کند.

آیت الله ناصری گفت: حوزه های علمیه از ابتدا مخالفانی داشته است که امروز نیز وجود دارد اما نباید بترسیم و حوزه های علمیه را حمایت کنیم تا در مواقع حساس از آنها استفاده کنیم و فرزندانی دیندار در جامعه تربیت کنیم.

وی افزود: دانشگاه های فرهنگیان را بیشتر مورد توجه قرار دهیم تا معلمان را به خوبی تربیت کنیم و از این طریق نیز فرزندان ما نیز به خوبی آموزش دیده شوند.

امام جمعه یزد بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باید جدی تر بگیریم و حتما دستورات را با جدیت پیگیری کنیم و به نوعی حتی از کارگاه های کوچک تولیدی نیز آغاز کنیم.

آیت الله ناصری بیان کرد: ما باید از نیروهای کارآمد استفاده کنیم و معتقدیم که دولت به تنهایی نمی تواند موفق عمل کند بلکه باید از نیروهای موفق و مثبت با افکارن و استفاده کرد زیرا موفقیت دولت همان موفقیت نظام است.

وی افزود: ما نباید به واسطه جو سازی ها از هم جدا باشیم بلکه باید در کنار هم فعالیت کنیم و گام های اساسی برداریم.

امام جمعه یزد با اشار ه به یارانه ها بیان کرد: ما باید بهزیستی و کمیته امداد و برخی از کارخانه ها را داشته باشیم و سعی کنیم افرادی که نیازمند هستند خودشان معرفی کنند و با ثبت نام به آنها یارانه پرداخت کنیم و افرادی که نیازمند نیستند را قطع کنیم.

آیت الله ناصری گفت: ما در دنیا زیاد فریاد نمی زنیم و از رایزنان فرهنگی کمتر استفاده می کنیم که در این راستا می توانیم با استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله فضای مجازی و رایزنان فرهنگی به نوعی کشورمان را معرفی کنیم و اطلاع رسانی داشته باشیم.

وی افزود: ما باید در زمینه اطلاع رسانی و فعالیت های مختلف کشورمان در دنیا گام برداریم و از ظرفیت ها در زمینه های مختلف استفاده کنیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: ما باید از ائمه جماعات و علما استفاده کنیم و در رابطه با مسائل مختلف از آنها استفاده کنیم.

آیت الله ناصری گفت: ما امروز نیاز به وحدت و یکپارچگی داریم و در این راستا نیز باید ساز و کار ایجاد کنیم تا وحدت در جامعه ایجاد شود.

وی گفت: ما باید شادی ها را برنامه ریزی کنیم و حرکت های شاد داشته باشیم و به دور از گناه به نوعی ترویج شادی داشته باشیم زیرا نیاز جامعه شادی و نشاط است.

امام جمعه یزد بیان کرد: امام (ره) از جان و قلب خدا را دوست داشت و بنده های خداوند را نیز دوست داشت که این انقلاب را نیز بر اساس دستور خداوند ایجاد کرد.

 

کد خبر 687225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha