دانش آموزان اراکی آغازی شیرین برای عبادت و بندگی را جشن گرفتند

خبرگزاری شبستان:۶۰۰ نفر از دانش آموزان دختر آموزشگاه های ناحیه دو اراک همزمان با جشن انقلاب آغازی شیرین برای عبادت و بندگی خود در پیشگاه پروردگار را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، معصومه انصاری، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه 2 اراک (8 بهمن) در مراسم جشن تکلیف 600 دانش آموز دختر آموزشگاه های ناحیه دو اراک که در کانون امام علی (ع) برگزار شد، ضمن تبرک به مناسبت این جشن فرخنده گفت: شما دانش آموزان به فصلی تازه از زندگی خود قدم گذشته اید که این فصل سراسر زیبایی، ایمان، اعتقاد و ارتباط با پروردگار است.

 

وی جشن تکلیف را آغازی برای بندگی و سخن گفتن بنده با معبود خود دانست و افزود: از این پس شما دیگر به زبان دیگری با پروردگار خود راز و نیاز می کند و باید قدر این نعمت را به درستی بدانید.

 

انصاری در ادامه با بیان اینکه تا کنون یک هزار و ۷۰۰دانش آموز دختر سوم ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو اراک در سه مرحله به صورت متمرکز، رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفته اند، افزود: در این برنامه ها علاوه بر برنامه های شاد و مفرح دانش آموزان با احکام الهی و وظایف دینی خود از جمله واجبات و محرمات آشنا میشوند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: آموزش وضو، قرائت صحیح نماز و اقامه نماز جماعت را از جمله برنامه های این جشن ها است و شما باید از این پس به این موارد اهمیت بیشتری بدهید.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو اراک گفت: این جشن با هدف توسعه فرهنگ دینی، آشنایی با احکام الهی و سبک زندگی دینی در بین دانش آموزان برگزار می‌شود.

 

 افزود: جشن عبادت جشن بندگی است و دانش آموزان می آموزند از این روز باید طور دیگری با پروردگار خود ارتباط برقرار کنند.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه دو اراک در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن آن با جشن تلیف دانش آموزان گفت: دهه فجر سند افتخار ملت بزرگ ایران است و گرامیداشت یاد و خاطره آن روزها بر ما واجب است.

 

وی افزود: در دوران انقلاب همه ملت ایران برای آزادی خود از چنگال مستکبران قیام کردند و انقلابی با شکوه را به ارمغان آوردند.

 

انصاری ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدا خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش کنونی جامعه ما مرهون تلاش و از خود گذشتگی ملتی آگاه و ولایتمدار است که باید همواره ما قدر دان آن عزیزان باشیم.

کد خبر 685695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha