هوای نفس نباید ما را از خط ولایت دور کند/در اغتشاشات اخیر همه جریان های ضد انقلاب علیه نظام صف آرایی کردند

خبرگزاری شبستان: دبير مجمع عالي تفسير قرآن کشور گفت: باید مراقب بود که از ولایت الله خارج نشویم و به گونه ای نباشد که هوای نفس ما، ما را از خط ولایت دور کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی پنجشنبه شب (12 بهمن) در مراسم بزرگداشت فجر فاطمی کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان قم که در مسجد المهدی(عج) برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلابی است که انسان در آن به بعد الهی توجه می کند و با ایمان به خدا در این راستا تلاش کردند.

وی بیان داشت: این موضوع تفاوت انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب ها را می رساند و این امر است که انقلاب ما را مقدس و ارزشمند می کند و اگر بررسی کنیم ریشه های انقلاب در فاطمیه است و حضرت زهرا(س) تلاش کردند که مردم بر اساس ولایت الهی گام بردارند و مسیر اشتباه نشود.

دبير مجمع عالي تفسير قرآن کشور گفت: حضرت زهرا(س) اولین شهیده راه ولایت الهی است و تمام ضربه ها را متحمل می شود تا مسیر صحیح ایجاد شود و ما نیز باید به این امر توجه داشته و به دنبال ولایت الله باشیم.

 

* انقلاب اسلامی بر اساس ولایت فقیه که برگرفته از ولایت الله است ایجاد شد

حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی گفت: انقلاب اسلامی بر اساس ولایت فقیه که برگرفته از ولایت الله است ایجاد شد و تمام مخالفت هایی که با انقلاب می شود از سوی کسانی است که این انسان را موجود مادی و زمینی می دانند و فراتر از ماده و زمین چیزی نمی خواهند و تمام اهدافشان دنیا است.

وی بیان داشت: از زمانی که این انقلاب اسلامی به پیروزی رسید همه دشمنی ها آغاز شد و روزی نبوده که در مقابل این انقلاب توطئه نشود، اگر بررسی شود هنوز سال 57 به پایان نرسیده بود قائله خلق بلوچ و کرد و ترکمن و... را ایجاد کردند.

دبير مجمع عالي تفسير قرآن کشور عنوان داشت: این توطئه ها تمام شدنی نیست و نمی خواهند که دریچه حقیقت به روی آنها باز شود و جایگاه انسانی را درک کنند و بدانند که انسان ماموریت دارد و حقیقت انسان روح او است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی با اشاره به توطئه های استکبار گفت: آنها کوشیدند تا انقلاب را ناکارآمد جلوه داده و با تحریم های خود در این مسیر گام بردارند اما به هیچ عنوان موفق نشدند.

وی به حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که یک جریان ساده نبود بلکه دشمنان علیه نظام صف آرایی کردند.

 

*مسئولان باید حالت انقلابی و جهادی داشته باشند

دبير مجمع عالي تفسير قرآن کشور بیان داشت: البته قبول داریم که مشکلات در کشور وجود دارد و مسئولان حالت انقلابی و جهادی که باید داشته باشند را ندارند و این مطالبه ای است که امت حزب الله باید همواره داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی گفت: در اغتشاشات اخیر اسرائیل و امریکا و منافقین و... به صحنه آمدند و همه را سازماندهی کردند تا بتوانند این مردمی که آسیب هایی فراوان دارند به میدان بکشانند و این انقلاب را خدشه دار کنند.

وی تاکید کرد: انقلاب را باید حفاظت کرد و باید مراقب باشیم و مرتب بکوشیم و خودمان را با حق بسنجیم و ببینیم که آیا به دنبال حق هستیم یا اینکه فاصله گرفته ایم.

دبير مجمع عالي تفسير قرآن کشور با اشاره به نعمت ولایت گفت: خداوند نعمت الهی به نام ولایت به ما داده و در زمان امام و بعد از آن مقام معظم رهبری همواره خطوط اصلی مورد توجه قرار گرفت و با تمام وجود در راستای هدایت مردم می کوشند.

 

*نگاه ما باید همواره به رهبری باشد

حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی گفت: یکی از کارهایی که باید همواره توجه کنیم این است که باید نگاه ما به رهبری باشد و به ولی امر مسلمین باشد و به حجت خدا که امروز از ناحیه امام زمان(عج) حجت بر ماست توجه داشته باشیم.

وی افزود: باید ببینم چه وظایفی را به ما می گوید و بر آن اساس حرکت کنیم تا در مسیر ولایت الله باشیم وگرنه در صورت انحراف گرفتار شیطان خواهیم شد.

 

*تبیین جایگاه قم

دبير مجمع عالي تفسير قرآن کشور در ادامه به ویژگی های مردم قم اشاره کرد و با اشاره به روایاتی که در خصوص قم بیان شده گفت: در روایات در خصوص مردم قم روایات بسیاری ذکر شده و از این رو این روایات وظیفه مردم قم سنگین تر می شود.

وی گفت: قم بنا است حجت و الگو شود و معارف اهل بیت(ع) باید از قم به دنیا انتقال یابد و جهان نیز باید از این فرهنگ متاثر شود و بهره گیرد و با این فرهنگ حرکت کند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی با بیان اینکه پرچم انقلاب باید در دنیا طنین انداز شود و دست امام زمان(عج)  برسدگفت: این آماده کردن جامعه اسلامی برای حکومت که می خواهد تاریخ و جغرافیا را بسازد باید از قم باشد و مردم قم باید همواره توجه کنند که آیا این به این جایگاه و توانایی برای اجرای رسالت مهم رسیده اند یا خیر؟

 

*باید مراقبت بود تا از مسیر دور نشویم

وی گفت: دشمنان می خواهند ما را از مسیر دور کنند و باید این پرچم را اینگونه که شایسته است داشته باشیم و اجازه ندهیم که کارها دست افرادی داده شود که آنها راه را به سمت و سوی دیگر می برند.

دبير مجمع عالي تفسير قرآن کشور گفت: باید مراقب بود که از ولایت الله خارج نشویم و به گونه ای نباشد که هوای نفس ما، ما را از خط ولایت دور کند.

کد خبر 686738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha