دستاوردهای نظام و انقلاب برای نسل جوان بازتوجهی شود/ گذر از مشکلات فعلی به مدد اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است

خبرگزاری شبستان: امام‌جمعه چوار، گفت: موقعیت برتر ایران در معادلات منطقه ای و تاثیرگذاری ایران اسلامی، اکنون یک مانع بزرگ بر سر راه اهداف آمریکا محسوب می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست، امام‌جمعه چوار، ظهر امروز (13 بهمن) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، بر اساس فرمایشات امام علی (ع) در بحث خداشناسی، اظهار کرد: سپس خداوند آدم را در خانه‌ای مسکن داد که زندگی در آن گوارا بوده و جایگاه او را امن‌وامان بخشید و او را از شیطان و دشمنی او ترساند.

 

وی، افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند که پس شیطان او را فریب داد، بدان علت که از نزدیکی آدم در بهشت و هم‌نشینی او با نیکان حسادت ورزیده پس آدم یقین را به تردید و عزم استوار به گفته‌های ناپایدار شیطان فروخت و شادی خود را به ترس تبدیل کرد که فریب خوردن برای او پشیمانی آورد و آنگاه خدای سبحان درِ توبه را بر روی آدم گشود و کلمه رحمت را بر زبان او جاری ساخت و به او وعده بازگشت به بهشت را داد.

 

امام‌جمعه چوار، گفت: آنگاه آدم را به زمین، خانه آزمایش‌ها و مشکلات فرود آورد تا ازدواج کند و فرزندانی پدید آورد و خدای سبحان از فرزندان او پیامبرانی برگزید، احادیث معتبری واردشده که آدم در بهشت دنیوی زندگی می‌کرده نه در بهشت اخروی که همیشگی و بدون انجام تکلیف است، چرا آدم در بهشت سکونت داده شد و سپس به زمین آورده شد که علامه طباطبایی می‌گوید آدم برای زندگی درروی زمین آفریده‌شده بود.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، افزود: خداوند برای نشان دادن شایستگی آدم به خلافت درروی زمین‌بر فرشتگان کلیه حقایق را به او تعلیم می‌دهد و دستور سجده می‌دهد، آدم در بهشت سکونت می‌دهد و نخستین تکلیف را که نزدیک نشدن به آن درخت است به آدم متوجه می‌سازد که حساس‌ترین مرحله و موقعیت آدم در بهشت بوده است و مرحله مجازات تخلف از تکلیف که به‌وسیله مشاهده اعضای پنهان‌شده انجام می‌گیرد و درنهایت ورود به زمین که جایگاه تکاپو و تلاش و مشقت و رنج برای تکامل یا احساس تکلیف و انجام آن باشد.

 

وی، افزود: همه این مراحل برای این است آدم به‌مجرد گشودن چشم به این دنیا با ناگواری‌ها و مشقت‌ها روبرو نشود و مقداری از زمان را با محیط پیرامون خود که جایگاه پر از رفاه و آسایش است انس بگیرد، زیرا آدم موجودی دوبعدی مادی و معنوی بوده و پدیده‌های ملایم و خوشایند عالم طبیعت برای زندگی او اهمیت داشت و این مرحله گذرانی بود که باید آدم طی می‌کرد.

 

امام‌جمعه چوار، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که هدف آمریکا از انتقال داعش به افغانستان توجیه حضورش در منطقه و ایجاد حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی است، هدف اصلی استکبار مشغول سازی مسلمانان منطقه با کشتار یکدیگر و فرواشی مسئله اول جهان اسلام یعنی فلسطین است و نیز حوادث دردناک منطقه همچون تهاجم بی‌رحمانه آل سعود به یمن و فجایعی که با خاطر این تهاجم به بار آمده است.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، به محورهای پیام مقام معظم رهبری به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند که جوان دانشجو باید خود را آماده تحولات و انتظارات زمان کنونی کند، وظایف و رسالت‌های دانشجویان ازجمله پژوهش و تحقیق است.

 

وی، به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: باز توجهی به واقعیت‌های تاریخ انقلاب و مؤلفه‌ها و اصول محدثه انقلاب اسلامی نقش مساجد و سرمایه اجتماعی آن در انقلاب اسلامی، انقلاب اسلامی و گذر از مرحله کنونی به مدد اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های دهه فجر انقلاب برای نسل جوان تبیین شود.

 

امام‌جمعه چوار، تصریح کرد: امام راحل فرمودند که تحت تأثیر شایعه‌سازی‌های و تبلیغات مسموم دشمن قرار نگیرد و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که مهم‌ترین مسئله در باب انقلاب استقامت بر اصول است.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، گفت: با توجه به سخنان نیکی هیلی، باید به اصل موضوع پرداخته شود، آن نیز باهدف اعلامی و اعلانی اظهارات هیلی در مورد ایران است، به‌طورکلی آمریکا در منطقه یک راهبرد با دو بخش اصلی برای ایران دارد، راهبرد اصلی امریکا مقابله با ایران در همه ابعاد (سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، سیاسی و دیپلماتیک) است و این راهبرد واشنگتن از دو بخش تشکیل‌شده است.

 

وی، افزود: شکست دادن ایران در عرصه‌های جنگ‌های نیابتی، آمریکا از طریق عربستان و برخی کشورهای عربی به دنبال فائق آمدن بر ایران در این عرصه است که تاکنون نیز شکست‌خورده، در این رابطه آنچه برای آمریکا ازنظر راهبردی مطلوب نیست، نقش تأثیرگذار ایران در تحولات منطقه و همسویی و تشکیل ائتلاف با برخی از کشورهای فرا منطقه‌ای همچون روسیه و گروه‌های تأثیرگذار در منطقه است، موقعیت برتر ایران در معادلات منطقه اکنون یک مانع بزرگ بر سر راه اهداف آمریکا محسوب می‌شود.

 

امام‌جمعه چوار، بیان کرد: با توجه به عدم حصول نتیجه توسط آمریکا در بخش نخست، واشنگتن به دنبال پیاده کردن بخش دوم راهبرد خود یعنی واردکردن فشار گسترده بر ایران از طریق نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل، اتحادیه اروپاست، در این میان نیکی هیلی مامور جلب حمایت سازمان ملل علیه ایران و تیلرسون نیز مامور حمایت‌های اتحادیه اروپاست.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، گفت: اکنون به این سؤال نیز باید پاسخ داد که جو رسانه‌ای آمریکا علیه ایران توسط نیکی هیلی و جمع‌کردن اعضای شورای امنیت در کاخ سفید بنابر چه اصولی صورت گرفته است، امریکا به دنبال خروج از برجام و فشار بر ایران در مجامع داخلی خود و بالاخص مجامع بین‌المللی است، واشنگتن به دنبال القای این امر است که ایران از برجام خارج شود و در وهله اول ایران را مجبور کند وارد مذاکراتی غیر از مسائل هسته‌ای شود.

کد خبر 686779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha