آموزش سالانه حدود ۴۰ هزار نفر در مراکز فنی و حرفه ای استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به توجه به تربیت نیروی انسانی متخصص گفت: در مراکز فنی و حرفه ای استان یزد سالانه حدود ۴۰ هزار نفر آموزش می بینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی آقا افضلی، مدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد امروز(16 بهمن) در نشست با حجت الاسلام گرج، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد گفت: رسالت فنی و حرفه ای، آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر برای ورود نیروی کار به جامعه است که این رسالت به نوعی فراموش شده است.

 

وی افزود: امروز متاسفانه اکثر فارغ التحصیلان ما بیکار هستند و این در حالی است که می توان با تربیت نیروی ماهر و متخصص به نوع در جهت اشتغال آنها گام برداریم.

 

مدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد خاطرنشان کرد: مخاطبان ما در فنی و حرفه ای اقشار مختلف مردم هستند که زندانیان، زنان سرپرست خانوار، جوانان و نوجوانان، روستائیان از جمله ای گروه ها هستند که بر اساس آمارها بیش از 80 درصد از آموزش دیدگان در بازار کار فعال شده اند.

 

آقا افضلی تصریح کرد: سالانه 35 تا 40 هزار نفر با 16 مرکز دولتی و 350 آموزشگاه آزاد در آموزش های فنی و حرفه ای استان آموزش می بینند که ما معتقدیم باید آموزش ها متناسب با نیاز بازار کار باشد.

 

وی گفت: در اقدامات اخیر ما قرار داده شده است که بر اساس نیاز سنجی به نوعی آموزش ها صورت گیرد که روحانیون و مساجد می توانند نقش مهمی در این زمینه باشند.

 

مدیر کل فنی و حرفه ای استان یزد بیان کرد: ما آموزش را به بخش های مختلف داشته ایم که توجه به حاشیه شهرها و آموزش آنها توسط تیم های سیار به عنوان برنامه های اصلی ما است.

 

آقا افضلی گفت: ما معتقدیم که آموزش های صورت گرفته بایستی هدفمند باشد و بر اساس بررسی ها این برنامه ها صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: در راستای تقویت بخش خصوصی نیز آموزش هایی در این زمینه داشته ایم که در کل استان نیز فعال شده اند و مربی و دانش آموز جذب کرده ایم.

کد خبر 687656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha