عصبانیت از حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن/استفاده از پوشش دراویش در آشوب خیابان پاسداران  از  تاکتیک های دشمن بود

خبرگزاری شبستان: دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی همچنان راهبرد و استراتژیک خود را دنبال می کنند اما تاکتیک ها را عوض کرده است،گفت: آشوبگری چند روز پیش خیابان پاسداران در پوشش دارویش یکی از همین تاکتیک ها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در آیین تودیع و معارفه دادستان شهرستان بندرعباس از امنیت به عنوان یکی از بزرگترین مقوله هایی که در همه حوزه های زندگی بشر نقش بسیار مهمی دارد نام برد و با استناد به حدیثی نبوی که می فرماید: «نعْمَتَانِ‏ مَکفُورتانِ‏ الْأَمْنُ وَ الْعَافِيَة»، خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه این دو نعمت آن گونه که باید در بین مردم شناخته شده نیست.

 

وی با اذعان به اینکه اگر امنیت برقرار باشد در سایه آن، همه مردم در زندگی در مسیر رشدقرار خواهند گرفت، افزود: اقتصاد، اشتغال، پیشرفت، آسایش و شادمانی مردم و پیشرفت کشور در همه ابعاد مرهون وجود امنیت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با یادآوری اینکه امنیت مجموعه ای از خدمات و زحماتی است که توسط تعامل و همکاری دستگاه های مختلف تامین می شود، عنوان کرد: ایجاد امنیت چند پایه دارد که پایه اول آن مردم و سپس نقش آفرینی دستگاه های اطلاعاتی امنیتی، انتظامی و نظامی است.

 

وی با اشاره به تلاش های دشمن برای از بین بردن امنیت در ایران اسلامی، گفت: برخی از اخبار این تحرکات قابل بیان در فضای عمومی نیست، اما مردم بدانند که دشمن با تشکیل اتاق های فکر و سرمایه گذاری کلان درصدد گرفتن امنیت از کشور ماست.

 

ایجاد داعش نمونه ای از اقدامات دشمن برای برهم زدن امنیت ایران اسلامی بود

 

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه اطلاعات مستندی در اختیار داریم که بیانگر آن است که دشمن برای برهم زدن امنیت کشور ما سرمایه گذاری همراه با کارشناسی دقیق کرده است، یادآور شد: بوجود آوردن گروهک تروریستی تکفیری داعش که در آستین صهیونیست پرورش و با پول آل سعود و برخی از شیوخ منطقه تقویت شد، نمونه ای از این اقدام دشمن است.

 

وی با دکر این نکته که این گروهک چند نقطه از جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داد که فرزندان ملت ایران آنسوی مرزها داعش را متوقف کرد و سپس در عراق و سوریه آنها را تضعیف و زمین گیر کردند، تصریح کرد: اما دشمن دست از دشمنی بر نداشت و راهبرد و استراتژیک خود را حفظ کرد اما تاکتیک ها را عوض کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین منتظری، بر نادیده گرفتن آشوب هایی که گاهی در برخی از نقط کشور شکل می گیرد تاکید کرد و افزود: مردم دارای بصیرت هستند و هرجا آثاری از حضور دشمن می بینند با حضور چشمگیر خود توطئه خنثی می کنند.

 

وی با اذعان به اینکه دشمن دست بردار نیست، یادآور شد: روزی در قالب اتفاقات دی ماه، یک روز در حادثه ای مثل خیابان پاسداران تهران که دراویش پوششی شد که دشمن کار خود را انجام دهد.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه این ها توهم نیست بلکه حقیقتی همراه با مستندات است، افزود: اسناد و مدارکی وجود دارد و بخشی از تصاویر در بعضی رسانه ها منتشر شد که برخی سران این ها در آمریکا و برخی کشورهای غربی جلساتی داشتند و حضور آن ها چه معنی دیگری دارد غیر از اینکه استکبار خطوط را ترسیم می کند و این افراد آن ها را انتقال و برخی افراد ساده لوح آنها را پیاده می کنند.

 

وی اظهار کرد: حادثه خیابان پاسداران دقیقأ یکی از توطئه های دشمن در استفاده از پوشش دراویش برای ایجاد آشوب بود.

 

منتظری با ذکر این جمله که حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن دشمن را عصبانی و نگران کرده است، گفت: ما با دشمنی روبرو هستیم که همیشه علیه ما توطئه می کند و باید مراقب باشم و مطابق با استراتژی آنها، راهبردها و تاکتیک هایمان را بروز کنیم و هرگز غفلت نکنیم.

 

نفوذ مهمترین مسئله ایی که دشمن روی آن سرمایه گذاری کرده است

 

وی در ادامه مساله نفوذ را مهم ترین مسئله ای امروز کشور دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری(حفظه الله) بارها بر موضوع نفوذ تاکید کرده اند؛ نفوذ از مهمترین مسائلی است که دشمن روی آن سرمایه گذاری کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به اینکه آدم نفوذی آرم به خود نمی زند و نشانه ای ندارد، اذعان کرد: نفوذی به گونه ای عمل می کند که اعتماد عده ای را به خود جلب کند.

 

وی با اشاره به موضوعی که چندی قبل در حوزه محیط زیست اتفاق افتاد اشاره و عنوان کرد: این موضوع را از چند وقت قبل رصد می کردیم و دلایل و مدارکی قویه ای به دست آمد که بخش اندکی از آن در رسانه ملی پخش شد گویای این مطلب بود که از کشی که در سلک استاد دانشگاه امام صادق(ع) که از دانشگاه های بنام کشور است تحت پوشش خدمت به مردم و صیانت از محیط زیست استفاده می کنند.

 

دادشتان کل کشور با اذعان به اینکه من مجاز نیستم هنوز مسائلی که قابل گفتن نیست را بیان کنم، افزود: اولین جلسه بازجویی این فرد وقتی انجام می شود و با یک سری اسناد و مدارک مواجه می شود که عنصر اصلی در حضور این فرد مطرح می کند، این شخص از محقق و بازجوی پرونده درخواست می کند فرصت داشته باشد، تا در جلسه بعد جواب پرسش ها را بدهد.

 

وی ادامه داد: بازجو به او فرصت می دهد و او را به بازداشتگاه می برند و در همین فاصله تصمیم خود را مبنی بر خودکشی می گیرد.

 

منتظری اضافه کرد: فیلمی که در اتاف از حرکات او ثبت و ضبط شده، نشان می دهد که با چه کیفیتی این تصمیم را گرفته بود که من به بیان جزئیات آن نمی پردازم.

 

وی اظهار کرد: وقتی می بینند که مسائل لو رفته و نمی تواند انکار کند، دست به انتحار می زند و خودکشی را راه نجات خود می بیند، البته این از بدبختی یک فرد است.

 

دادستان کل کشور، طرح این موضوع را به عنوان مصداقی از نفوذ دشمن برشمرد و خاطرنشان کرد: عده ای در قالب نفوذ در کشور، در حال خیانت به نظام بودند که عده ای فرار کردند و عده ای دستگیر شدند.

 

کشف دو تابعیتی ها امری مشکل است

 

وی با بیان اینکه رئیس جمهور برای بررسی برخی حوادثی که اتفاق افتاده بود هیئتی را از وزیران تشکیل و مامور کرد تا این موضوعات مورد بررسی قرار گیرد و گزارش ارائه شود، گفت: انتظار داریم انتظار داریم با توجه به مساله مهم نفوذ و عناصر خائنی که توسط دشمن مهره چینی شده با ظرافت های خاص خودش و دو تابعیتی هایی که بر ملا هم نمی کنند، توسط دولت مورد بررسی قرار گیرد.

 

منتظری با ذکر این جمله که اعتقاد داریم که کشف دو تابعیتی ها امر مشکلی است، افزود: اما سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای جان بر کف اطلاعات سپاه پاسداران ابزار لازم برای این کار را دارند و از رئیس جمهور می خواهیم همان گونه که برای آن حوادث هیئتی تشکیل می‌دهند، برای موضوع نفوذی ها و دوتابعیتی ها نیز هیئتی تشکیل دهند؛ مسئله نفوذ را جدی بگیریم و برای آن هزینه کنیم.

 

وی با بیان اینکه اگر شناخت نفوذ را بیشتر کرده بودیم شاهدد اتفاقاتی نبودیم که به طور مثال آن فرد میلیاردها از سرمایه کشور را با خود ببرد و فرار کند، گفت: دستگاه قضا این آمادگی وجود دارد که برای جلوگیری از نفوذ تمام توان خود را به صحنه بیاوریم تا با همکاری دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی این گونه حوادث را به حداقل برسانیم.

 

شنیدن صدای دشمن از زبان برخی ها در داخل مایه تاسف است

 

این مقام عالی قضایی با اشاره به اتفاقات خیابان پاسداران که منجر به شهادت پنج نفر از نیروهای انتظامی و بسیج شد، گفت: عده ای به انحای مختلف حرف هایی را می زنند که مایه تاسف است؛ اگر رسانه های خارجی و شبکه های اجتماعی مزدور چیزی خلاف واقعیت بگویند امری عادی است اما در درون کشور نیز مطالبی را می شنویم و می بینیم که در مسیر حرکت ترسیم شده دشمن است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش از ایجاد امنیت به عنوان مهمترین مقوله در جامعه یاد کرد و افزود: از دادستان های استان هرمزگان می خواهم امنیت را اولویت کار خود قرار دهد.

 

تاکید بر مبارزه جدی با کالای قاچاق

 

حجت الاسلام و المسلمین منتظری، مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز را دومین اولویت برشمرد و تاکید کرد: هرمزگان از مبادی ورود کالای قاچاق به کشور است و باید با تعامل و هماهنگی جلو آن گرفته شود.

 

وی گفت: کالای قاچاق ضربه های زیادی به اشتغال، اقتصاد، بازار و تولید وارد می کند و با برخورد باید آن را به حداقل برسانیم.

 

تشریح وظایف دادستان

 

دادستان کل کشور همچنین به تشریح وظایف و مسئولیت های دادستان پرداخت و بیان کرد: حقوق عمومی جز وظایف دادستان است.

 

وی افزود: از سال 94 که قانون آیین دادرسی جدید تصویب و لازم الاجرا شد حوزه اختیارات دادستان ها در حوزه حقوق عمومی گسترش پیدا کرد و نیاز به ابزارهایی همچون زیرساخت های فنی و یا آئین نامه هاست که اجرایی شود.

 

منتظری از دادستان های شهرستان های هرمزگان خواست بحث حقوق و دفاع از حقوق عمومی را در اولویت کار خود قرار دهند.

 

وی از بحث نظارت بر دادسراها به عنوان یکی دیگر از وظایف جدید دادستان ها نام برد و گفت: دادسراها پیشانی دستگاه قضا هستند و در گذشته چنین تکلیفی نداشتیم، اما در قانون جدید نظارت بر دادسراها موجب رضایت مردم می شود.

 

این مقام عالی قضایی، ایجاد رضایت و احترام به مردم را از نتایج نظارت ذکر کرد و افزود: یک نظارت سیستمی در مرکز راه اندازی شده و نظارت عملی دادسراها در مراکز استان ها موجب می شود تا دادسراها خوب عمل کنند.

 

گفتنی است؛ در این آیین از زحمات سعید اسدی دادستان سابق بندرعباس تجلیل و ابوالفتح ابوالهادی به عنوان دادستان جدید معرفی شد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 691355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha