بازدید بیش از ۵۸۰ هزار نفر از امامزادگان استان یزد در ایام نوروز ۹۷

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره برنامه های اداره کل اوقاف در استان یزد گفت: در ایام نوروز ۹۷ بیش از ۵۸۰ هزار نفر از امامزادگان استان یزد بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد امروز (19 فروردین) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: بخشی عمده تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جامعه بر عهده رسانه ها است که می توانند به نوعی وقف را در جامعه به مردم بشناسانند.

 

وی افزود: اگر آنچه که در قرآن و روایات در خصوص وقف ذکر شده است به نوعی اعتقاد داشته باشیم، هرکسی که در این راه قدمی بر می دارد، ماجور است و موقوفات نیز این ظرفیت دارند که بخش عمده ای از معضلات را حل کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: این که مردم احساس کنند که خودشان می توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند بسیار مهم است و رسانه ها می توانند در این راه گام اساسی بردارند.

 

حجت الاسلام زارع زاده خاطرنشان کرد: الان گرایش خوبی در زمینه وقف در استان یزد داریم که باید این ظرفیت ها را به خوبی استفاده کنیم و به نوعی با شناخت مردم نسبت به این موقوفات به نوعی بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

 

وی گفت: ما در نوروز امسال و آرامش بهاری تعداد هفت موقوفه جدید داشتیم که ثبت شد و این خبر خوبی برای ما بود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: حدود 67 و نیم درصد موقوفات ما در استان کشاورزی است که با توجه به انواع وقف ها ما می توانیم اثبات کنیم که مردمان یزد به عنوان نوع دوست ترین مردم ایران و بلکه هستند.

 

حجت الاسلام زارع زاده بیان کرد: ما از لحاظ رقبات وقفی رتبه دهم کشور داریم و از لحاظ موقوفات نیز رتبه هفتم کشور را داریم.

 

وی بیان کرد: زحمت های خوبی کشیده شده است اما هنوز بسیار جا برای کار وجود دارد و با این نیت که با مساله ای به نام وقف، باید کمک کنیم و یکی از رازهای ماندگاری میراث فرهنگی استان، موقوفه بودن آن است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: تلاش ما در راستای حل مشکلات و حرکت مردم به سمت وقف است که در این راستا باید مشکلات به ما انعکاس داده شود تا ما آنها را برطرف کنیم و رشد داشته باشیم.

 

حجت الاسلام زارع زاده تصریح کرد: ما 30 خیمه معرفت در ایام نوروز در استان داشتیم که نسبت به سال گذشته 12 خیمه اضافه شده بود و در بخش کیفی نیز برنامه های مختلفی داشتیم.

 

وی افزود: ما در شهرستان های اردکان، ابرکوه، میبد، اشکذر در امامزادگان شهرستان یزد طرح آرامش بهاری را داشتیم که مبلغین از قم و استان یزد در این طرح ها به خوبی به کار گرفته شدند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: غرفه های کار با کودک، غرفه های مشاوره خانواده و ازدواج، مبلغ عقیدتی، پاسخ به سوالات شرعی، متخصصین چند رسانه ای، مشاوره حقوقی از جمله این غرفه ها بوده است.

 

حجت الاسلام زارع زاده خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار معاون فرهنگی اجتماعی ارزیابی از مبلغین داشتند و 18 نفر از مبلغین انتخاب شدند و در مراسمی از آنها تجلیل شد.

 

وی بیان کرد: دو امامزاده ما در سطح بندی جز امامزادگان ویژه معرفی شدند که امامزاده جعفر(ع) و سید جعفر محمد(ع) بودند و بیشتر زحمت کشیدند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: تعداد کل زائران امامزادگان تعداد 580 هزار نفر زائر است که زیارت صورت گرفته است و لحظه سال تویل نیز 55 هزار نفر در امامزادگان حضور داشتند و 50 هزار نفر نیز از خیمه های معرفت استفاده کردند.

 

حجت الاسلام زارع زاده خاطرنشان کرد: ما تعداد یکصد هزار نفر اسکان داشتیم که در مراکزی مانند امامزاده جعفر (ع) اسکان در مهمانسرا و کمپ و در حرم نیز اسکان داشتیم.

 

وی افزود: یکی از نقاط قوت استان در ارزیابی آرامش بهاری در سال گذشته و امسال نیز درگیر شدن تمامی همکاران اداره کل بوده است و در شهرستان های مختلف از آنها استفاده شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: توسعه امامزادگان به عنوان موقوفات اصلی مادر ایام نوروز سال جدید بود.

کد خبر 698352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha