رزق و روزی بر اساس حکمت و مصلحت خداوند به انسان عطا می‌شود

خبرگزاری شبستان:آیت‌الله رشاد با اشاره به اینکه خداوند متعال مطابق مصلحت هر انسانی برای او روزی در نظر می‌گیرد، گفت: انسان نباید بیش از حد نیازش حرص بزند و نباید از آنچه که خداوند متعال مقدر فرموده و در اختیارش قرار می‌دهد، گله‌مند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران، صبح امروز قبل از شروع درس خارج فقه حوزه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به کلام نورانی امام علی(ع) که می‌فرمایند: «تنزل المعونة علی قدر المؤونة» گفت: حضرت امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: کمک به اندازه نیاز نازل می‌شود.

 

وی افزود: حضرت راجع ملاک تقسیم رزق و روزی فرمودند: « اعانت و کمک الهی در تامین رزق انسان بر اساس قدر هزینه انسان فرود می‌آید»، بنای خداوند متعال بر این است که به قدر نیاز هر انسانی برای او رزق و روزی مقدر و تامین کند.

 

آیت‌الله رشاد با اشاره به اینکه خداوند متعال مطابق مصلحت هر انسانی برای او روزی در نظر می‌گیرد، عنوان کرد: بنابراین انسان نباید بیش از حد نیازش حرص بزند و نباید از آنچه که خداوند متعال مقدر فرموده و در اختیارش قرار می‌دهد، گله‌مند باشد.

 

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: این یک اصل است که رزق و روزی بر اساس نیاز و مصلحت انسان در اختیار او قرار می‌گیرد اما عوامل فراوان دیگری نیز در کاهش و افزایش رزق و روزی و مکنت و ثروت انسان تاثیرگذار هستند که ممکن است گاهی جریان تامین رزق و روزی را از حالت طبیعی خارج و آن را دچار افزایش یا کاهش کنند.

کد خبر 699434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha