کارشکنی در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها مقابله با عدالت قرآنی است

امام جمعه مشهد کارشکنی در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را مقابله با عدالت قرآنی دانست و گفت: هدفمند کردن یارانه ها آغاز نهضتی است که موجب توسعه و استقلال اقتصادی در این کشور قبه الاسلام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه ها آغاز نهضتی است که باعث توسعه و استقلال اقتصادی در این کشور قبه الاسلام است.

 

وی با بیان اینکه کشور ما اسلامی، جامعه ما دینی و مدیریت این نظام اسلامی است، ادامه داد: هر طرحی که در این مملکت پیاده می شود زمانی ارزشمند است که در راستای اسلامی بودن این نظام و اجرای ارزشها و احکام الهی و حدود شرعی و الهی باشد.

 

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: ارزش طرح هدفمندی یارانه ها نیز بدلیل آن است که قویترین عامل برای اسلامی شدن نظام است و براساس آن حق فقرا از بیت المال عادلانه پرداخت می شود.

 

وی با بیان اینکه از دیدگاه دین اسلام عدالت اجتماعی یعنی آنکه فقرا نیز با بهره مندی از بیت المال از وضعیت مناسبی برخوردار شوند، ادامه داد: تاکنون در کشور این قضیه برعکس بوده، طوریکه از چندین هزار میلیارد یارانه پرداختی از بیت المال 70 درصدش را سرمایه داران و پولداران استفاده کرده اند و تنها 30 درصد آن به فقرا رسیده است که این درست نبود.

 

وی با اشاره به رهنمودهای مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به حق فقرا از بیت المال عنوان کرد: ایشان بارها کتبا و شفاها به دولتهای قبلی تذکر دادند که آنها یا گوش نداده و یا اگر هم گوش می دادند زمانی که پای عمل می رسید جرائت نکرده و وارد عمل نمی شدند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امروز براساس رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم این دولت با شجاعت وارد این عرصه شده است گفت: شما مردم این انقلاب را به پیروزی رسانده و در 8 سال دفاع مقدس حماسه آفریدید و 32 سال در برابر همه توطئه نابکاران ایستادگی کردید امروز اجرای موفق این طرح نیز نیازمند حضور قدرتمند و با صلابت و پر رنگ شما مردم همیشه در صحنه است.

 

وی هر نوع اخلال در اجرای این طرح را مبارزه با عدالت، دین و قرآن دانست و ادامه داد: در راستای اجرای این طرح دو دغدغه وجود دارد یکی از آنها اجرای قانونی است که مقرر نموده اصلاح قیمتها باید در طول پنج سال با شیب ملایم انجام شود و دیگری جلوگیری از نفوذ عوامل نامطمئن و آنهایی که در فتنه سال88 دخالت داشتند، در اجرای این طرح است که از نمایندگان مجلس و دستگاههای اطلاعاتی تقاضا داریم به این نکات توجه داشته باشند، چون در این طرح اگر مشکلی به وجود آید فشارش بر مردم وارد می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 7015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha