موشک ها سرمایه های دفاعی و قدرت بازدارندگی ما هستند/هرگز خود را از توانمندی بازدارنده خلع سلاح نمی کنیم

خبرگزاری شبستان: جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه موشک ها سرمایه های دفاعی و عناصر اصلی قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: هرگز نمی توانیم بپذیریم که خودمان را از توانمندی بازدارنده خلع سلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی خلیج فارس با اشاره به سفر مایک مایک پومپئو و ادعاهای وی علیه کشورمان گفت:‌ آمریکایی ها یک راهبردی را در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس دارند و آن این است که ایجاد معمای امنیت و موازنه قدرت بکنند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: آمریکایی ها برای اینکه سیطره و توقع خود را بر کشورهای عربی دایمی نشان دهد و نیاز همیشگی برای حضور در کشورها حاشیه ای جنوب خلیج فارس و غرب آسیا را ایجاد کند، معمای امنیت را تولید می کند.

 

سردار سلامی با بیان اینکه امروز آمریکایی ها در فرمول معمای امنیت جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک تهدید تلقی می کنند، افزود: آمریکایی ها به دروغ ایران را حامی تروریسم می دانند در حالی که همه جهان می دانند که امروز ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم است.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نظامی است که توانسته با تدبیر و تفکر و حمایت از سوریه و عراق بر سیطره داعش در منطقه خاتمه دهند، یادآور شد: این در حالی است که ترامپ اعلام کرده بود داعش مشخصا توسط دولت اوباما به وجود آمده است و هیلاری کلینتون و سایر مقامات رسمی آمریکا هم به این موضوع اعتراف کردند.

 

سردار سلامی اظهار کرد: امروز این جمهوری اسلامی ایران است که پرونده تروریسم در منطقه را پایان می دهد. آمریکا می خواهد از ایران در برابر کشورهای عربی یک عنصر تهدیدکننده بسازد و فلسفه ای برای حضور مثلث خود در منطقه ایجاد کند تا بتواند برتری قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به یک موازنه تبدیل کند.

 

جانشین فرمانده سپاه اظهار کرد: وقتی چنین اتفاقی می افتد طبیعتا آمریکایی ها می توانند سلاح های بیشماری را به کشورهای عربی بفروشند و در ازای آن صدها میلیارد دلار برای جبران رکود اقتصادی شان به دست آورند.

 

وی گفت: این طبیعت آمریکاست که برای تسلط خود بر منطقه استراتژیک جهان از این فرمول ها و سیاست ها استفاده کنند در حالی که واقعا افکار عمومی جهان حقیقت و ماهیت و هویت نظام جمهوری اسلامی ایران را می دانند.

 

وی با بیان اینکه ما نه تنها هرگز اشاعه کننده تروریسم نبوده ایم بلکه همواره مقابله کننده با آن هستیم، افزود: ما هرگز هیچ کشوری را تهدید نکرده ایم و به حاکمیت ارزی تمام کشورها احترام گذاشته ایم و استقلال آنها را به رسمیت شناخته ایم. ما همواره حامی مظلومانی بودیم که مورد تجاوز قرار گرفتند.

 

وی با بیان اینکه ما از انصارالله و مردم یمن در مقابل حمله عربستان حمایت می کنیم اظهار کرد: دلیل این حمایت ما این است که آنها مظلوم واقع شدند. اگر از مردم سوریه در مقابل تروریسم حمایت می کنیم به خاطر درخواست رسمی دولت مستقر و رسمی سوریه است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: همه اعمال جمهوری اسلامی ایران تحت ضوابط قانونی بین المللی صورت می گیرد و هیچگونه تخطئی در این قوانین وجود ندارد. دشمنان در همان حالی که ما را تهدید می کنند از ما می خواهند که خودمان را خلع سلاح کنیم، این درخواست غیراخلاقی، غیرعقلانی و بلندپروازانه است.

 

سردار سلامی با بیان اینکه موشک ها سرمایه های دفاعی و عناصر اصلی قدرت بازدارندگی ما هستند، خاطرنشان کرد: ما هرگز نمی توانیم بپذیریم که خودمان را از توانمندی بازدارنده خلع سلاح کنیم.

کد خبر 702606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha