اساس اصلی سپاه بر معنویت و بصیرت دینی است و اتکا به سلاح ندارد

خبرگزاری شبستان: معاونت عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشار ه به فلسفه شکل گیری سپاه گفت: اساس اصلی سپاه بر معنویت و بصیرت دینی است و اتکا به سلاح ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام ادیانی، معاونت عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (15 اردیبهشت) در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه با اشاره به نامگذاری این هفته گفت:اصل رخداد تاسیس نهاد سپاه و بسیج در درون سپاه با هدایت الهی و تدبیر الهی مرحوم شهید محلاتی به عنوان سالروز تاسیس سپاه و همچنینی سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه نام گذاری شده است که این نشان از اهمیت این روزها است.

 

وی افزود: اگر میخواهیم سپاه را سپاه اسلام نگه بداریم باید بر اساس افکار شهید مطهری، نیروی خود را تربیت کنیم و علاوه بر این مرحوم محلاتی میخواهند یاد دهند که تا روزی سپاه، سپاه است که در دست متفکران اصیل باشد.

 

معاونت عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سپاه بر مبنای اعتقاد شکل گرفته است و تا روزی عزیز و شکست ناپذیر است که بر این تفکر باشد و به حمد الله تا به امروز نیز کارنامه درخشان سپاه نشان داده که در هر میدانی که وارد می شود کارنامه درخشان از خود به جای می گذارد.

 

حجت الاسلام ادیانیتصریح کرد: نکته اول در این هفته بر این مبناست که پایه و اساس و قدرت سپاه بر اساس قدرت معنوی و اعتقادی است و نکته دوم نیز تکریم شهید مطهری به عنوان شخصیت دوم علم انقلاب است.

 

وی ادامه داد: تجلیل از مربیان و فرماندهان عرصه فکری و مدیران عقیدتی سیاسی به عنوان نکته سوم در این هفته است که به عنوان برنامه های ما در هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و به عنوان سه محور اصلی برنامه های ما است.

 

معاونت عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:اساس اصلی سپاه بر معنویت و بصیرت دینی است و اتکا به سلاح ندارد بلکه معنویت را به عنوان اساسی برای خود میداند.

 

حجت الاسلام ادیانیبیان کرد: روحیه جهادی و انقلابی به عنوان اساسی دیگر است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند.

 

وی خاطرنشان کرد:بین شناخت و دخالت در مسائل سیاسی فرق وجود دارد و اگر سپاه مسائل سیاسی را نداند نمی تواند دشمن را از دوست تشخیص دهد و شناخت مسائل سیاسی و دسته های سیاسی یکی از وظایف ما است.

 

معاونت عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شان سپاه ورود در دسته جات سیاسی نیست و او پاسدار انقلاب است.

 

حجت الاسلام ادیانی بیان کرد: ما نسبت به جبهه انقلاب حساس هستیم و در کلان سپاه هرگز به دنبال حمایت از شخص خاص نیستند و هرگز به جناح بندی های سیاسی وارد نمی شود.

 

وی افزود: نقش اخلاق و کارهای اخلاقی در سپاه پررنگ است و تربیت نیرو و توجه فرماندهان نیز بر این مبنا و اساس است.

 

معاونت عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما در سطح کشور حدود 75 نفر از فرماندهان، مدیران، مربیان را تجلیل می کنیم و از استان های مختلف نیز این تجلیل را داریم.

 

حجت الاسلام ادیانی تصریح کرد: ما سالانه حدود 35 تا 40 هزار نفر را به صورت خانوادگی آموزش داریم و دوره های خانوادگی برگزار می کنیم.

 

معاونت عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بنا داریم سالی 50 نفر مربی در مرکز تربتی شهید محلاتی قم تربیت کنیم که مجموع مربینا ما در سطح کشور 400 نفر است و عمده مربیان ما غیر سازمان و مدعو داریم که مجموعه 9 هزار مربی را در طول سال استفاده می کنیم.

 

حجت الاسلام ادیانی بیان کرد: سهم علمای دین از قم و مشهد به عنوان بالاترین سهم مربیان ما در سطح کشور هستند که ائمه جماعات و جمعه به عنوان  مربینا دیگر ما هستند که از آنها استفاده می شود.

کد خبر 703369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha