احیای اخلاق و معرفی الگو، مهمتری هدف کنگره « شیخ غلامرضا یزدی»

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به برگزاری کنگره ملی « شیخ غلامرضا یزدی» گفت: احیای اخلاق و معرفی الگو، مهمتری هدف کنگره « شیخ غلامرضا یزدی» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمود زمانی قمی، استاندار یزد روز گذشته (17 اردیبهشت) در نشست خبری کنگره بزرگداشت آیت الله حاج شیخ غلامرضا یزدی ( فقیه خراسانی) گفت: بارزترین ویژگی شیخ، اخلاقی بودن وی بوده است که هدف از برگزاری این کنگره، پرداختن به ویژگی شیخ که جامعه سخت به آن نیازمند است، میدانیم.

 

وی افزود: این ویژگی اخلاق، کیمیایی است که هر کسی به آن دست یازیده در تاریخ مانده است و حتی در تاریخ اسلام نیز ائمه را در این زمره افراد می بینیم و حاج شیخ غلامرضا نیز در این زمینه گام برداشته و علاوه بر شخصیت فقهی به نوعی وجه مردمی بودن خود را در جامعه ارائه کرده است.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد:مردمی بودن و اخلاقی عمل کردن شیخ غلامرضا به عنوان ویژگی های اصلی حاج شیخ بوده است و هدف از برگزاری نیز احیای اخلاق و معرفی کیمیایی که مردم در تمامی جنبه ها شدیدا به آن نیازمند هستند.

 

زمانی قمی تصریح کرد: اخلاق مورد پسند فطرت انسان ها است و ما نیز افتخار می کنیم که مسلمان و پیرو علی بن ابی طالب هستیم ولی معتقدیم که اخلاق عاملی است که در تمامی بشریت باعث ماندن و بقا است.

 

وی گفت:فطرت انسانی ما واکنشی واحد به اخلاق و ویژگی های بارز اخلاقی دارد و اگر اخلاق در تصمیم گیری ها حاکم شود بسیاری از اتفاقات ناگوار برطرف می شود.

 

استاندار یزد ادامه داد: رونمایی از کتاب های مروبط به حاج شیخ غلامرضا، سخنرانی، برنامه های مردمی، نمایشگاه از جمله برنامه های این کنگره است.

 

وی خاطرنشان کرد:تمامی بودجه های این کنگره مردمی است و از مردم کمک گرفته شده است و سعی داریم تا منش مردمی حاج شیخ را در این کنگره معرفی کنیم و سعی داریم هزینه های ان از مجاری غیر دولتی ارائه شود.

 

زمانی قمی تصریح کرد:ما نباید مرحوم شیخ را منحصر به افرادی خاص کنیم بلکه باید فراتر از این نگاه داشته باشیم و ابعاد مختلف شخصیتی وی را به جامعه معرفی کنیم.

کد خبر 703958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha