۹۵ درصد آب انتقالی به استان یزد در زمینه شرب مردم استفاده می شود

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به میزان انتقال آب از کوهرنگ گفت: ۹۵ درصد آب انتقالی به استان یزد در زمینه شرب مردم استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن صادقیان ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد شب گذشته (10 اردیبهشت) در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه استان یزد در زمینه آب رسانی و بحران آب در استان گفت: ما اعلام آمادگی داریم که در موضوعات مختلف عمرانی جلسات اطلاع رسانی داشته باشیم.

 

وی افزود: جلسات هفتگی آب داریم که به کوچکترین موضوعات در این بخش توجه داریم که کشاورزی و صنعت و خانگی نیز برنامه ریزی های کوتاه، بلند و میان مدت نیز داریم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما باید با تدبیر استان یزد را از بحران ها نجات دهیم و یک قطره از آن را در کشاورزی مصرف نمی کنیم و 95 درصد آب در حوزه شرب است و 5 درصد در حوزه صنعت است.

 

صادقیان بیان کرد: برداشت زیاد از آب های شور و سخت کیفیت آب را بالا می رود که این باید با برنامه ریزی کاهش پیدا کند.

 

وی گفت: ممنوع کردن کشت های پرآب خواه، برخورد با چاه های غیر مجاز، بازچرخانی آب در بخش صنعت، تعرفه آب در بخش صنعت، محدود کردن چاه های غیر مجاز در بخش صنعت، محدود کردن پرمصرفها در بخش صنعت از جمله کلید واژه هایی است که باید به آنها بپردازیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ادامه داد: استفاده از وسایل کاهنده آب و در اختیار قرار دادن مردم، محدود کردن پرمصرف های خانگی از جمله برنامه های دیگر ما است.

 

صادقیان بیان کرد: آبی که به یزد منتقل می شود 92 میلیون متر مکعب مصرف آب شرب استان یزد است که ما کمتر از 60 میلیون متر مکعب دریافت می کنیم و مابقی از سفره های زیر زمینی استفاده می کنیم که درست نیست که این مسائل امروز مطرح شود.

کد خبر 702773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha