مبلغان دینی از انتقاد تند به مذاکره کنندگان برجام پرهیز کنند/ بهانه به دست دشمن ندهید

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: یکی از عبرت های برجام این است که دشمنان هیچ وقت قابل اعتماد نیستند؛ نباید به لبخند دشمنان امید بست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در همایش طلایه داران تبلیغ که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، با اشاره به تصمیم رییس جمهور آمریکا در خروج از برجام اظهار داشت: هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی ایران به ویژه آمریکای جنایتکار براندازی نظام مردمی ایران است.

وی با بیان این‌که آمریکا از برخورد جنگ نظامی با ایران ناتوان است، از این رو به دنبال تضعیف اقتصاد ایران کشور می‌باشد، تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام نشان داد که منطق و عقلانیت ایرانی بر زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها غلبه کرد؛ هر چند آمریکا به خواسته خود در برجام رسید و سپس خارج شد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی تنها را مقابله با توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی غرب و آمریکا است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در طول یک دهه گذشته عناوین سال‌های مختلف را با موضوعات اقتصادی مورد تأکید قرار داده‌اند، که نشان از اهمیت این مسأله دارد.

وی با بیان این‌که غفلت از اقتصاد مقاومتی منجر به امید دشمنان به تحقق برنامه‌هایشان خواهد بود، تصریح کرد: رهبر انقلاب با درک هوشمندانه از توطئه دشمنان؛ به عدم امید به آنسوی مرزها و توجه به ظرفیت‌های درونی کشور تأکید داشته و دارند؛ در شرایطی که ثابت شده طراحی غرب در وابسته کردن اقتصاد ایران به خارج از مرزها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که اگر همه قوای کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می کردند؛ به درجه ای از اتقان و استحکام اقتصادی رسیده بودیم، افزود: شعار امسال متوجه مردم و مسؤولان است؛ همه وظیفه داریم صادقانه با مردم صحبت کنیم و با وحدت و صدای واحد با دشمن سخن بگوئیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر امیدآفرینی در کشور با توجه به اوضاع سیاسی داخلی و خارجی کشور گفت: روحانیان اعزامی در ماه رمضان باید در منابر و جلسات سخنرانی مردم را نسبت به آینده کشور امیدوار کنند، باید گفته شود که مسؤولان کشور پیش بینی های لازم برای مقابله با خروج آمریکا از برجام را داشته اند.

وی با تأکید بر خودداری مبلغان دینی از طرح هر گونه انتقاد تند به تیم مذاکره در مورد پذیرش برجام تصریح کرد: نباید بهانه ای به دست دشمن داده شود؛ چراکه تصمیم گیری در مورد ادامه برجام یا عدم آن در قالب یک موضوع ملی و سطح کلان مطرح است و باید از موضع قاطع و اقتدار با دشمن سخن بگوییم.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که عبرت‌گیری از برجام لازمه ادامه مسیر عزتمند است، ادامه داد: یکی از عبرت های برجام این است که دشمنان هیچ وقت قابل اعتماد نیستند؛ نباید به لبخند دشمنان امید بست؛ امروز نظام در اوج اقتدار قرار دارد و نباید در تحلیل ها از سایه جنگ و تهدید نظامی سخن گفت.

وی با بیان این‌که دشمن می خواهد با ایجاد فضای جنگ هراسی در میان مردم؛ تفکر خروج از برجام مساوی با بستر جنگ را در جامعه نهادینه کنند، گفت: اصلا و ابدا خروج از برجام به معنای بستر سازی برای جنگ نیست؛ یکی از ابزارهای غرب برای مقابله با ایران تضعیف بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران است, که این آرزو را به گور خواهد برد.

کد خبر 705256

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha