اعلام فراخون بیستمین همایش کتاب سال حوزه

خبرگزاری شبستان:دبیر بیستمین همایش کتاب سال حوزه گفت: فراخوان دریافت آثار بیستمین همایش کتاب سال حوزه از بهمن ماه ۹۶ آغاز و تا پایان خرداد ماه سال جاری ادامه دارد و نویسندگان و پژوهشگران می توانند آثار خود را به سایت دبیرخانه ارسال کنند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی دبیر بیستمین همایش کتاب سال حوزه و دومین جشنواره مقالات علمی حوزه امروز سه شنبه(25 اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگارن با اشاره به اینکه کتاب سال حوزه بر اساس اهداف و سیاستهای خاصی برگزار می شود گفت: این همایش با هدف شناسایی کتاب شایسته و برتر نویسندگان ممتاز حوزه علمیه و معرفی به جامعه علمی و تشویق محققان در نگارش اثر و همچنین ارتقا سطح پژوهش حوزه همراه با گسترش معارف اسلامی از طریق اثار مکتوب برگزار می شود.

 

وی افزود: کتاب سال حوزه به گونه ای مسیر ارزیابی روند تولید علم و دانش را در حوزه معارف اسلامی رصد می کند و ما را با روند تولید علم و کمبود آن در عرصه دانش آشنا می سازد.

 

حجت الاسلام مقیمی حاجی ادامه داد: در جشنواره و همایش نوزدهمین کتاب سال حوزه965 اثر از کتاب، پایان نامه و مقاله در زمینه علوم اسلامی و انسانی مرتبط با حوزه به دبیرخانه واصل شده بود که از میان آنها 666 اثر به مرحله دوم راه یافته و 58 اثر در 16 گروه توسط هئیت داروی کاندیدا شدند و در  نتیجه 17 اثر برگزیده شده است.

 

دبیر بیستمین همایش کتاب سال حوزه تصریح کرد: از میان آثار 2 اثر در بخش خارجی و 18 اثر رتبه شایسته تقدیر را کسب کرده است.

 

وی اظهار داشت: در بخش مقالات نیز بیش از هزار مقاله که در سال 94و95 در مجلات و فصلنامه منتشر شده بودند در مرحله اول توسط سیاست تحریریه 133مقاله به مرحله دوم راه پیدا کردند که 2 مقاله برگزیده و 6 مقاله شایسته تقدیر شده است .

 

حجت الاسلام مقیمی حاجی اذعان کرد: این دبیرخانه در سال گذشته 957 ارزیابی تفصیلی کتاب و پایان نامه و 311 ارزیابی تفصیلی در بخش مقالات انجام داده که 907 نفر آنها اقایان و 58 اثر توسط خانمها بوده است.

 

وی ابراز داشت: امسال نیز بیستمین همایش کتاب سال حوزه در بهمن ماه 97 با هدف گرایش نخبگان به این همایش برگزار می شود و سعی شده افراد از مراکز مختلف به صورت گسترده تری در روند برگزاری همایش استفاده شود .

 

دبیر دومین جشنواره مقالات حوزه علمیه یاد آور شد: هدف دیگر برگزاری این همایش روند رو به آینده می باشد و کتاب سال حوزه زمینه ای است برای فرهیختگان که بر اساس سیاستهای خود نگارش کرده و مطالب خود را به دبیرخانه ارسال کنند .

 

حجت الاسلام مقیمی حاجی با اشاره به اولویتهای برگزاری این دوره از همایش کتاب سال حوزه گفت: دبیرخانه بیستمین همایش کتاب سال حوزه طبق سنوات گذشته می توانند با نگارش کتاب خود طبق اولویتهای تعیین شده از امیتازات ویژه بهره مند شوند.

دبیر بیستمین همایش کتاب سال حوزه خاطر نشان ساخت: زن و خانواده، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، حوزه علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی، آسیبهای اجتماعی، جمعیت، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، هنر و فلسفه هنر اسلامی از جمله اولویتهای تعیین شده دبیرخانه کتاب سال حوزه برای نویسندگان و پژوشگران می باشد .

 

وی افزود: سیاست ها و گروه های تخصصی ما از 16 گروه در همایش گذشته به 20 گروه با تفکیک گروههای اقتصاد و مدیریت، حقوق و علوم سیاسی و علوم تربیتی و روانشانسی ارتقا پیدا کرده است .

 

حجت الاسلام مقیمی حاجی بیان داشت: بیستمین همایش کتاب سال حوزه همزمان با 40 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گروه ویژه ای را با عنوان گروه انقلاب اسلامی تشکیل داده که این گروه آثار مرتبط با انقلاب آرمان و نظریه ها را سیاستگذاری کرده و آثاری را که در یک دهه گذشته تولید شده بررسی و در بخش ویژه همایش ارائه می کند.

 

دبیر دومین جشنواره مقالات علمی حوزه ادامه داد: ما در مجموعه گروههای جدید آثاری را که به دبیرخانه کتاب و مقالات ارسال می شوند را در بخش های عرفان و اخلاق، ادبیات و هنر، تاریخ سیره و تراجم، ترجمه، تصحیح و تحقیق، تفسیر و علوم قرآن، تکنولوژی آموزشی، حدیث و درایه و رجال، علوم اجتماعی، فقه و اصول، فلسفه، کتاب مرجع، کلام، اقتصاد، مدیریت و ... در دستور کار خود قرار داده ایم.

 

وی افزود: فراخوان دریافت آثار از پایان همایش گذشته آغاز و تا پایان خرداد ماه جاری ادامه دارد که نویسندگان و پژوهشگران می توانند آثار خود را به سایت دبیرخانه ارسال کنند.

 

 حجت الاسلام مقیمی حاجی در  پایان گفت: شرکت کنندگاندر این فراخوان باید حوزوی و دارای تحصیلات حوزه باشند  و مقالات آنها با موضوع علوم انانس و اسلامی در  حوزه دین به دبیرخانه ارسال شود.

 

کد خبر 705573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha