هنر، یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطبان به مساجد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با اشاره به اهمیت استفاده از ابزار هنر گفت: هنر، یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطبان به مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد امروز (30 اردیبهشت) در نشست با مدیر حوزه های علمیه خواهران استان یزد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان فرهنگی مساجد هستند که فلسفه وجودی آنها به منظور خروج مساجد از تک بعدی بودن، است و به نوعی سعی  دارند تا کارکردهای مساجد را احیا کنند.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد از سال 71 به منظور احیای کارکردهای فرهنگی و هنری شکل گرفته است و هم اکنون نیز در استان یزد تعداد 810 کانون فرهنگی هنری داریم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد خاطرنشان کرد: امروزه یکی از راه های جذب مخاطب، هنر است که کانون های فرهنگی هنری نیز بایستی با همچنین نگاهی خلق و جذب مخاطب را دنبال کنند.

حجت الاسلام گرجی تصریح کرد: ما باید در مساجد قالب هنری را با مفاهیم دینی و اصول اساسی دین فربه کنیم زیرا غرض ما، رساندن جامعه به آرامش است و این با هنر امکان پذیر است و در این زمینه نیز بایستی از تمامی راه ها استفاده کنیم.

وی افزود: ما باید برای تمامی مخاطب های خود عرضه داشته باشیم که در این راستا میتوانیم با استفاده از ابزار هنر به نوعی به روز بودن دین را بیشتر به مخاطبان خود نشان دهیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد ادامه داد: ما اگرچه نمیتوانیم به اصول دین دست بزنیم ولی میتوانیم قالب ها را تغییر دهیم.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: ما در روزگاری زندگی می کنیم که 75 درصد مخاطبان ما قشر خاکستری هستند و در این راستا باید برای آنها نیز برنامه داشته باشیم که حوزه های علمیه و کانون های مساجد می توانند نقش موثری ایفا کنند.

کد خبر 706512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha