ارتباط با نسل جوان و تولید مخاطب، فلسفه وجودی  تاسیس کانون های مساجد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون مساجد یزد گفت: ارتباط با نسل جوان و تولید مخاطب، فلسفه وجودی تاسیس کانون های مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد امروز (5 خرداد) با حجت الاسلام محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد دیدار و گفت و گو کرد.

 

حجت الاسلام مصطی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد در این نشست گفت: کانون های فرهنگی هنری از سال 71 در دل مساجد ایجاد شده است تا بتواند پشتوانه ای فرهنگی برای مساجد باشد.

 

وی افزود: ما از صدر اسلام شاهد انجام تمامی امور مسلمین و جامعه در مساجد بودیم  و به نوعی مرکز تمامی فعالیت ها در مساجد بوده است اما متاسفانه امروز کارکرد مساجد تنها برای نماز و  مراسم های ختم شده است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد تصریح کرد: فلسفه وجودی  تاسیس کانون های مساجد، ارتباط با نسل جوان و تولید مخاطب است.

 

وی ادامه داد: ما معتقدیم که برنامه های فرهنگی نیاز به هم افزایی دارد که حوزه های علمیه به عنوان یکی از این دستگاه هایی است که در راستای اقدامات فرهنگی با کارکرد دینی گام بردارد و با همکاری کانون های مساجد به نوعی احیای کارکردهای مساجد را به دنبال داشته باشد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد ادامه داد: مردم ما هنوز اطمینان خاطر به روحانیت دارند به همین دلیل به دنبال فضایی هستیم که از روحانیت در جهت ارتقا سطح کمی و کیفی  مساجد و کانون ها استفاده کنیم.

کد خبر 707646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha