اگر مسئولین به فکر قیامت بودند اشرافی‌گری وجود نداشت/به دنبال جلب رضایت خدا باشید نه کدخدا

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه در مورد فسادهای موجود در عمر چهل ساله انقلاب گفت:اگر همه مسئولین فکر پاسخگویی به قیامت بودند خیلی از آنها اشرافی‌گری به راه نمی‌انداختند و قوم و خویش بازی در کارهای آنها را نمی‌دیدیم، همه این مشکلات به خاطردوری از تقوا است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه و اخلاق در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران(10خردادماه) با اشاره به اینکه محصول ماه رمضان تقوا است، اظهار داشت: گواهینامه بندگی همه انسان‌ها تقوا است و اگر انسان حواسش به سه حقیقت باشد به تقوا می‌رسد.

وی ادامه داد: اولین حقیقت این است که انسان مراقب جلب رضایت خداوند باشد، اگر می‌خواهیم کاری کنیم باید به اینکه خداوند چگونه دوست دارد فکر شود، حال این اقدام مبارزه و جهاد با دشمنان باشد یا انجام امور مردم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری تاکید کرد: مراقبت بعدی مراقبت برای پاسخگویی به قیامت است، امروز با وجود گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی نباید این میزان مشکلات را داشته باشیم، همه مسئولین و مردم باید مراقب پاسخگویی قیامت باشند و اگر مردم و مسئولین حواسشان به قیامت بود این میزان مشکلات را نداشتیم.

استاد حوزه یادآور شد: اگر همه مسئولین فکر پاسخگویی به قیامت بودند خیلی از آنها اشرافی‌گری به راه نمی‌انداختند و قوم و خویش بازی در کارهای آنها را نمی‌دیدیم، فکر به قیمات باعث نمی‌‎شود مسئولی به دنبال رشوه‌خواری برود و اختلاس کند، بنابریان اگر تقوا رعایت شود بخش عمده‌ای از نشکلات ما حل می‌شود.

وی افزود: در سومین حقیقت باید مراقب بود شیطان بر ما غلبه نکند، شیطان بر حضرت آدم و حوا نفوذ کرد و می‌تواند بروی ما هم نفوذ کند، اگر این سه مراقبت در زندگی ما عموما و مسئولین خصوصا حضور داشته باشد مشکلات ما رفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: هرکسی تقوا را پیشه کند و این سه مراقبت را رعایت کند مشکل خواهد داشت اما مشکلاتش غیرقابل حل نیست، امروز خیلی از مسئولین حرف از بن‌بست سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌زنند در حالی که هرکسی تقوا داشته باشد بن‌بستی برایش وجود ندارد، امروز باید به دنبال جلب رضایت خدا بود نه کدخدا، باید به خدا پاسخ بدهید نه حزب خودتان.

استاد حوزه با بیان اینکه اگر همه تقوا داشته باشند خداوند گشایش را در کار آنها ایجاد می‌کند، تصریح کرد: وقتی ما به دنبال رضایت خداوند باشیم قطعا موفق خواهیم بود، اگر همه مسئولین تقوا داشته باشند خداوند گشایش در ذهن آنها ایجاد می‌کند ولی نباید مردم را ناامید کرد و به بیت‌المال دست‌درازی نکرد، چگونه است که برخی برای بریزی و بپاش و رقص و نوای خود بودجه درند اما برای مردم بودجه ندارند، ما در کشور خود منابع زیادی داریم اما مدیریت این منابع درست نیست.

وی ابراز داشت: کسی که رضایت خدا در مدنظر آن باشد سختی‌ها برای آن حل می‌شود، امروز سختی‌ها نظام همانند زمان جنگ نیست و تنها باید تقوا را پیشه کنیم تا مشکلات حل شود، هرکسی تقوا پیشه کند خداوند خطاهای آنها را می‌پوشاند، امروز چرا برخی به کشورهای دیگر پناهنده می‌شوند زیرا تقوا نداشتند و خداوند آنها را رسوا کرد، قطب‌زاده و بنی‌صدر و خیلی‌های دیگر را خداوند رسوا کرد که از کشور رفتند.

 

مسئولین کاخ‌نشین از حال مردم خبری نخواهند داشت

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری خطاب به مردم و مسئولین گفت: در نزدیکی به لیالی قدر اگر می‌خواهیم خداوند ما را رسوا نکند توبه کرده و تقوا پیشه کنیم، این نظام و مردم حیف هستند که با آنها معامله می‌شود، امام راحل برای یک رنگ کردن نرده‌های جماران به حاج احمد آقا گفت این کار را نکنید چرا می خواهید مرا جهنمی کنید اما در مقابل شاهدیم امروز خیلی از مسئولین بریز و بپاش‌هایی می‌کنند که حد ندارد، آنها اگر امام راحل را مربی خود قرار دهند هیچ وقت شاهد این اختلاس‌ها و پروژه‌های نیمه کاره و اسراف بیت ‌در پروژه‌ها نیستیم.

استاد حوزه با بیان اینکه مسئولین اگر نوکر مردم باشند بدانند عزت پیدا خواهند کرد، خاطرنشان کرد: کجا در دنیا مسئولین نوکر مردم هستند اما خودشان در خانه اشرافی زندگی می‌کنند؛ در این شرایط چگونه می‌خواهند حال مردم را بدانند، خداوند ایمان را معیت با تقوا تفسیر میکند، کسی که معیت با ولایت داشته باشد قطعا تقوا هم خواهد داشت.

وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند« آمریکا مورد اعتماد نیست برجام را درست نکنید »، تصریح کرد: بعد از مدتی همه مسئولین شاهد آن بی اعتمادی بودند، امروز هم در مورد اروپا رهبری فرمودند ما با اروپا مشکلی نداریم ولی آنها هم قابل اعتماد نیستند، رهبری اعلام کردن موفقیت کشور به ارتباط با غرب گره نزنید بلکه به مردم گره بزنید پس باید به حرف ولی گوش فرا داد.

 

حمایت از ولی امر نظام عامل موفقیت کشور خواهد بود

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه چهار حق در مورد ولی امر خود را باید رعایت کنید، اظهار کرد: اولین حق؛ حق محبت به ولی خدا است، در واقع ما باید علاقه بیشتری نسبت به ولی خدا داشته باشیم، رای نمونه می‌توان مادران شهید را مثال زد که همین علاقه را داشتند و فرزندان خود را در گوش دادن به حرف ولی به میدان مبارزه فرستاند و کشور حفظ شد.

استاد حوزه ادامه داد: حق بعدی حق اطاعت است یعنی از ولی امر خود باید اطاعت کنید، امروز اگر رهبر ما بخواهد برجام را آتش بزند همه خواص باید با او همراه شوند، اگر امام امت مسئولین مجاهد نداشته باشد کاری نمی‌تواند از پیش ببرد.

وی در پایان گفت: حق دیگر حق نصرت است که نسبت به ولی امر باید داشت، ما باید به همراه همه نزدیکان خود ولی امر خود را همراهی کنیم، حضرت زهراء(س) به جزء زمان حیات خود در زمان شهادتشان نیز با وصیت‌نامه خود از ولایت حفاظت کردند، نمونه این کار را شهدا ما هم در وصیت‌نامه‌های خود در حمایت از ولایت فقیه انجام دادند.

کد خبر 708827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha