تبعیت از فرامین الهی انسان را به مقام خلیفةاللهی می‌رساند

خبرگزاری شبستان:امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تبعیت از فرامین الهی انسان را به مقام خلیفةاللهی می‌رساند، گفت: انسان در قیامت مهمان عمل خودش است هر مقدار عمل انسان بیشتر باشد حاصل و بهره آن بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در تازه‌ترین جلسه اخلاق خود که به همت هیات رزمندگان غرب تهران به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: قرآن کریم می‌فرماید: مطلع باشید و بدانید پیامبراکرم(ص) در میان شما است.

وی افزود: شیعیان بر این اعتقاد و باور هستند که پیامبران و امامان معصوم حی و ممات ندارند.

آیت‌الله صدیقی با استناد به کلام الهی، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر می‌فرماید: به مومنان بگو عمل کنند و عمر خود را به بیکاری و بطالت هدر ندهند و بدانند حاصل ضایع کردن عمر غم و اندوه است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انسان بیکار با خودش جنگ دارد و دچار غبض می‌شود، اظهار داشت: خداوند انسان بیکار را دوست ندارد و او را مغضوب می‌دارد لذا همه انسان‌ها باید برای آخرتی بهتر تلاش کنند، انسان اگر در این دنیا تلاش نکند به طور قطع در عالم آخرت زندگی خوشی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: انسان در قیامت مهمان عمل خودش است هر مقدار عمل انسان بیشتر باشد حاصل و بهره آن بیشتر خواهد بود. در عالم آخرت قهرمان کسی است که در عالم دنیا با تلاش و سختی نفس خود را خرد کرده و بر آن فائق آمده باشد.

آیت‌الله صدیقی با تاکید براینکه انسان باید برای آخرت و شب اول قبر خود تلاش کند، ابراز کرد: در قیامت انسان با 50 موقف روبرو است و باید به لحظه لحظه عمر دنیوی خود در قیامت پاسخ دهد بنابراین انسان از همین دنیا باید بهشت خود را بسازد و خود را به مقام خلیفةالله برساند و این امر نیاز به تلاش مجدانه دارد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انسان به عالم دنیا پا نهاد تا دستورات الهی را انجام دهد و دعوت خداوند را لبیک بگوید خداوند می‌فرماید: اگر تلاش کنید مزد این تلاش را خواهم داد؛ پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) از جانب خداوند شاهد و ناظر بر اعمال ما در دنیا هستند.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) در قیامت به اعمال ما شهادت می‌دهند، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: پیامبراکرم را آزار ندهید همه اعمال شما به دست ایشان می‌رسد؛ انسان برای خود سازی ابتدا باید مراقب گوش و زبان سپس از شکم و دامن خود محافظت کند.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه شریعت پیامبراکرم(ص) کامل است، عنوان کرد: اعمال انسان خارج از پنج قسم واجب، حرام، مباح، مکروه و مستحب نیست بنابراین انسان باید در انجام هر کاری ببیند آن عمل جز کدام یک از این پنج قسم می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: انسان اگر در همه کارها قدم به قدم براساس تکلیف الهی پیش برود و از فرامین ائمه اطهار(ع) تبعیت کند به طور قطع سعادتمند خواهد شد.

کد خبر 709220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha