تفکر درباره قیامت انسان را از حرص نجات می‌دهد

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه گفت: بر اساس آیات قرآن کریم قیامت بسیار هولناک است تفکر در قیامت و آخرت سبب می‌شود که ما کمتر حریص دنیا شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام بی آزار تهرانی استاد حوزه علمیه، در مراسم شب‌های ماه مبارک رمضان در مسجد بهشتی به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: ریشه حرص کفر است چراکه افراد حریص با وجود ثروت فراون در اوج فقر و تنگدستی به سر برده و دنیای خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه طالبان دنیا به سیری نمی‌رسند، عنوان کرد: دنیا نعت‌های فراوان و متنوعی دارد، افراد حریص طالب دنیا هر آنچه را که ببینند می‌خواهند به همین دلیل سیر نمی‌شوند.

 حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اینکه افزود: وقتی انسان به عالم آخرت ایمان آورده و آن را باور داشت به داشته‌ها و لذت‌های دنیا دلبستگی پیدا نمی‌کند در عین حال که از آنان به نحو شایسته استفاده می‌کند چراکه دنیا فانی و نعمات اخروی باقی است.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امیرمومنان امام علی(ع) ادامه داد: سر و صدا و تبلیغات لذات دنیای فانی از خود آن لذت بیشتر است تا زمانی که انسان به آن دست نیافته شیرین اما وقتی به آن رسید برای او عادی می‌شود.

وی با بیان اینکه کسب رضایت الهی سرمایه بسیار بزرگ است، اظهار داشت: فروختن آخرت به قیمت دنیا خسارت بزرگی است، کسانی که آخرت را باور دارند حتی از دنیا هم لذت می‌برند اما شخص حریص به دنیا دچار اضطراب و ناراحتی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی گفت: افراد مومن از نعمت‌های دنیا استفاده می‌کنند اما به آن دلبستگی یا وابستگی ندارند چراکه هدف نهایی و غایی آنها دنیا نیست بلکه آخرت هدف نهایی آنها است.

وی با بیان اینکه انسان حریص به دنیا همچون کرم ابریشم در نهایت خود را به نابودی می‌کشاند، ابراز کرد: بر اساس آیات قرآن کریم جهنم عذابی بسیار دردناک است طوری که زمین و آسمان طاقت آن را ندارند تفکر در قیامت و آخرت سبب می‌شود که ما کمتر حریص دنیا شویم.

 

کد خبر 706631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha