ما باید به جهانی شدن شهر یزد در طرح « پایتخت کتاب» فکر کنیم

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ایجاد طرح جهانی « پایتخت کتاب» گفت: ما باید به جهانی شدن شهر یزد در طرح « پایتخت کتاب» فکر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید خلف حوتی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز (22 خرداد) در اولیت نشست برنامه ریزی « روستا و عشایر دوستدار کتاب» گفت: طرح ملی « پایتخت کتاب» بر گرفته از طرح جهانی کتاب است که از سال 2001 با انتخاب مادرید شروع شده است و هر ساله شهری از جهان به این منظور انتخاب با همکاری انجمن ناشران، اتحادیه فروشندگان و انجمن کتاب خانه های کتاب برگزار می شود.

 

وی افزود: در این طرح جهانی در سال های 2006 و 2011 تهران و در سال 2018 نیز نیشابور به مرحله نهایی این طرح راه پیدا کردند اما موفق به انتخاب پایتخت جهانی نشدند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: یزد نیز به عنوان شهری فعال در چهار دوره گذشته در قالب های مختلف فعال بوده است و هر سال نیز جز برگزیده ها  منتخبین بودیم که در سال گذشته نیز به همراه کاشان به مرحله فینال راه پیدا کردیم.

 

حوتی نژاد تصریح کرد: این جریان بهانه ای برای فعالیت در عرصه کتاب است و استقامت یزدی ها نیز در این میان بسیار زبانزد است.

 

وی گفت: در چهار دوره گذشته اهواز، نیشابور، بوشهر و کاشان به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شده اند و در سال 96 نیز تعداد 160 شهر در این دوره از مسابقات حضور پیدا کردند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی ها، بخشی که در یزد کم رنگ تر بوده شامل انسجام دستگاه ها و حضور بخش خصوصی است که باید آن را تقویت کنیم.

 

حوتی نژاد بیان کرد: امسال با گذر فرهنگ و هنر مازاری ها کار را شروع کردیم که این طرح از دل پایتخت کتاب آغاز شد و خوشبختانه یزد به عنوان اولین گذر فرهنگ و هنر مطرح شده است.

 

وی گفت: هدف از تشکیل جلسه این است که امسال باید به سمت سازمان دهی بهتر در بخش های دولتی و غیر دولتی حرکت کنیم و در این راستا نیز ظرفیت ها را شناسایی کنیم.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: ما نباید به پایتخت کتاب ایران شدن فکر کنیم بلکه باید بر اساس پتانسیل موجود به جهانی شدن فکر کنیم که این را در این مدت بایستی پیگیری کنیم.

کد خبر 710655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha