ما باید رویکرد جدید مساجد و کتابخانه ها را به مردم ارائه کنیم

خبرگزاری شبستان: مسئول نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی گفت: ما باید رویکرد جدید مساجد و کتابخانه ها را به مردم ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، رقیه دوست فاطمیها مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد امروز (24 خرداد) در نشست امضای تفاهم نامه همکاری دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد و نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: امروز تعداد زیادی از کتابخانه های ما در جوار مساجد شکل گرفته است که می توان به خوبی از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی افزود: نگاه مردم به کتابخانه ها همچنان سنتی است در حالی که بسیاری از کتابخانه های ما برنامه های فرهنگی و هنری را برگزار می کنند و کودکان، نوجوانان و بانوان از آنها استفاده می کنند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: ما بخش کودکان را بسیار متفاوت کرده ایم به نحوی که با استفاده از خلاقیت به نوعی جذب و حضور کودکان را در کتابخانه ها شاهد هستیم.

دوست فاطمیها ادامه داد: این که ما از تفکرات بسته و متحجرانه دور شویم و مردم را نیز از این افکار دور کنیم به خوبی می توانیم مردم را جذب کرده و مساجد و کتابخانه ها را پرشور تر کنیم.

وی ادامه داد: استان یزد در بهترین دوره مدیریت فرهنگی است و اگر قرار است که اتفاقی بیافتد زمینه مناسبی برای آن فراهم شده است و ما نیز باید از آن استفاده کنیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزدما در زمینه کتابخانه ها به دنبال استانداردسازی هستیم که اکنون نیز بیش از 30 مورد از آنها بازسازی و تجهیز شده اند.

دوست فاطمیها گفت: ما طرح هایی مانند 100 مدرسه، 100 کتابخانه را دنبال کرده ایم تا بتوانیم جذب نوجوانان به کتابخانه ها را داشته باشیم و در این راستا نیز میتوانیم با مساجد این طرح را دنبال کنیم.

وی گفت: هدف ما این است که مردم را به سمت کتابخانه ها بکشانیم و با برنامه ریزی فعالیت های مختلف داشته باشیم.

در پایان این مراسم نیز تفاهم نامه همکاری دبیرخانه کانون های مساجد یزد و نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد امضا شد.

 

 

 

 

کد خبر 711030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha