زنان معتاد از روی ناچاری فرزندان خود را می فروشند/بهزیستی باید این کودکان را تحت پوشش قرار دهد

خبرگزاری شبستان: رییس فراکسیون زنان با بیان اینکه زنان معتاد از روی فقر و بی خانمانی دست به فروش نوزادان خود می زنند، گفت: بهزیستی باید این کودکان را همانند کودکان بی سرپرست شناسایی و تحت پوشش قرار دهد.

پروانه سلحشوری، رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در مورد فروش نوزادان زنان معتاد به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: علت اصلی این پدیده در کشور فقر و بی خانمی این زنان است. هیچ زنی عاطفه و محبتش قبول نمی کند که جگرگوشه ای را بفروشد و قطعا این زنان از روی ناچاری دست به فروش فرزندان خود می زنند.

 

وی اظهار داشت: وقتی که حتی پول خورد و خوراک فرزندانشان را نداشته باشند و این فرزندان بخواهند همانند آنها کارتن خواب شوند و بی خانمان باشند آنها ترجیح می دهند حتی با قیمت خیلی پایین آنها را بفروشند.

 

سلحشوری با بیان اینکه این اتفاق در سیکل معیوب و چرخه مشکل داری اتفاق می افتد، اظهار داشت: قطعا زنانی که از روی ناچاری دست به این اقدام می زنند تا آخر عمر بار گناهی را بر دوش می کشند اما باید توجه داشته باشیم که آنها در بعضی مواقع چاره ای جز این کار ندارند و بالاجبار به این کار دست می زنند.

 

رییس فراکسیون زنان با تاکید بر حمایت دستگاه های حمایتی از این زنان تصریح کرد: کودکان اینچنین مادرانی را باید بهزیستی تحت سرپرستی قرار دهد یعنی باید این کودکان شناسایی شوند و تحت پوشش قرار بگیرند. به جای اینکه این زنان آنان را بفروشند با خیال راحت به بهزیستی بسپارند و با این کار کودک هم والدین خود را دارد و هم اینکه در شرایط نابسامان بزرگ نمی شود.

 

این نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه باید جامعه برای ترک اعتیاد و توانمندسازی مادران معتاد اقدامات فوری و عاجلی را انجام دهد، گفت: به هر حال در کشور امکانات رفاهی وجود ندارد و ما از همین موضوع آسیب های زیادی دیدیم، مسئولان ذیربط باید برای ترک اعتیاد این زنان و سپس توانمندسازی آنان برنامه های جدی را داشته باشند و حتی برای این منظور اگر لازم باشد بودجه خاصی در نظر بگیرند.

 

کد خبر 712177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha