تعداد زندانیان حافظ قرآن در زندان زنجان ۲۰۲ نفر است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به فعالیت ۳۴۷۰ نفر از زندانیان در رشته قرائت قرآن گفت: تعداد زندانیان حافظ قرآن در زندان زنجان ۲۰۲ نفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان؛ علاءالدین کریمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان امروز(3 تیر) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد زندانیان حافظ قرآن کریم در زندان زنجان 202 نفر است.

 

وی با اشاره به اینکه اعمال مجازات‌های جایگزین برای زندانیان در استان زنجان پیگیری می شود، ادامه داد:3470 نفر از زندانیان در رشته قرائت قرآن کریم فعالیت می کند.

 

این مقام مسوول به فعالیت زندانیان در حوزه ورزش هم اشاره کرد و گفت: ۳۷ نفر در مرحله سوادآموزی؛ ۶۸ نفر در اول دبیرستان و ۶ نفر در سطح عالی در زندان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

 

کریمی با اشاره به اینکه سال گذشته به 68 نفر از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شدند، گفت: انجمن حمایت از زندانیان یکی از انجمن هایی است که از خانواده های زندانیان حمایت می کند.

 

این مقام مسوول با اشاره به پرداخت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به زندانیان زیر پوشش انجمن خدماتی در سال گذشته خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 هزار و 142 مورد از مرخصی اعطایی استفاده کرده و هفت زندانی از قصاص رهایی یافتند.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان به دوره های مهارت آموزی زندانیان با همکاری فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: 645 نفر از زندانیان محکوم در داخل و خارج زندان مشغول به کار هستند.

 

کریمی اشتغال زندانیان را یکی از عوامل کاهش آسیب های اجتماعی خواند و افزود: از سال گذشته تاکنون 390 زندانی آزاد شدند.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان ادامه داد: در گلریزان امسال 90 درصد افزایش کمک های خیرین را شاهد بودیم و مبلغ یک میلیارد و 75 میلیون تومان جمع آوری شد.

 

وی با اشاره به آزادی 50 زندانی از محل گلریزان افزود: پرونده 50 نفر دیگر هم در دست بررسی است.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با یادآوری اینکه 500 نفر در زندان تحت درمان متادون هستند، گفت: در زندان زنجان موردی در خصوص خودکشی و فرار نداریم.

 

 

کد خبر 712518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha