همایش آموزشی توجیهی ۱۰هزار نفر از حجاج استان تهران برگزار شد

همایش آموزشی توجیهی ۱۰هزار نفر از حجاج استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همایش آموزشی توجیهی 10 هزار نفر از حجاج استان تهران در سالن 12هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد.

در ابتدای این همایش حسن مهری_فرمانده پلیس فرودگاه های کشور_ ضمن خوش‌آمدگویی به زائران حج تمتع گفت: باید قوانین کشور میزبان را کاملاً رعایت کنیم، ایران و ایرانی سفیر خوش اخلاقی و ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه ویژه داشته باشیم که پلیس عربستان قوانین سختگیرانه‌ای در مقابله با ورود مواد مخدر به این کشور دارد، به همین دلیل ۴۸ ساعت قبل از پرواز به سمت عربستان چمدان‌های شما دریافت و مورد بازرسی دقیق قرار می‌گیرد.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور در مورد حمل دارو به عربستان نیز تاکید کرد: ۱۰ قلم داروی ممنوعه که زائران اجازه ندارند با خود به عربستان ببرند به شما اعلام می شود، داروهای عمومی توسط مرکز پزشکی حج و زیارت به عربستان برده می‌شود ولی داروهای اختصاصی خود را با هماهنگی مدیر کاروان در کیف همراه خود داشته باشید و آنها را داخل چمدان قرار ندهید.

مهری یادآور شد: از قبول امانت در فرودگاه ها از افراد ناشناس پرهیز کنید و پول و اشیاء قیمتی خود را در داخل کیف همراهتان قرار داده و از آنها مراقبت کنید و حتماً در طول سفر گذرنامه خود را همراه داشته و مراقب آن باشید.

در ادامه نیز قاسم نصیری_مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت_ در توصیه به حجاج افزود: در طول سفر سعه صدر داشته باشید، به ویژه در هنگام معطلی در فرودگاه ها این امر ضروری است، انگشت نگاری و تصویربرداری در فرودگاه های همه کشورها معمول است لذا در مواجهه با این اقدام عکس العملی نشان ندهید.

وی در مورد حمل مواد مخدر نیز گفت: سال گذشته با مراقبت هایی که صورت گرفت حتی یک مورد بازداشتی در عربستان به این دلیل نداشتیم و زائران باید بدانند در صورت همراه داشتن مواد مخدر زندان‌های طولانی و سخت عربستان در انتظار آنها است.

نصیری در خصوص وضعیت مامورین اطراف بقیع نیز خاطرنشان کرد: تعداد این مامورین کاهش پیدا کرده است، با این وجود حساسیت نسبت به این محل همچنان وجود دارد و نباید از این قبرستان خاک بردارید و با مغرضان اطراف بقیع بحث و جدل کنید.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت بیان کرد: در این محل بلند دعا نخوانید و عریضه داخل قبرستان نیندازید. همچنین استفاده کردن از مهر و بلند کردن کفش؛ اموری حساسیت‌زا هستند که نباید زائران آنها را انجام دهند. از افرادی که در حرمین شریفین هستند و به شما کتاب یا جزوه می دهند هم چیزی نگیرید.

وی تصریح کرد: در صورتی که مسئله ای رخ داد و شما بازداشت شدید هم نگران نباشید چرا که شما به صورت قانونی به عربستان رفته اید و اقدامات حمایتی کنسولی از شما صورت خواهد گرفت فقط هیچ برگه ای که از محتوای آن اطلاع ندارید را امضاء نکنید و درخواست کنید که مسئولان کنسولی در محل بازداشت شما حضور پیدا کنند.

نصیری خاطرنشان کرد: در هنگام طواف هم پول یا اشیاء قیمتی با خود نبرید چرا که سال گذشته سرقت‌های زیادی صورت گرفته بود، بردن تب لت و لپ تاپ هم هیچ اشکالی ندارد فقط ممکن است باعث طولانی تر شدن زمان بازرسی امنیتی شما شود و یا لپ تاپ شما برای بررسی چند روز در فرودگاه بماند.

در ادامه این مراسم از بسته رسانه‌ای «لبیک» ویژه حج ۹۷ رونمایی شد.

ضمنا در این مراسم حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به سخنرانی پرداخت که در اخبار مرتبط می‌توانید سخنرانی موردنظر را مطالعه کنید.

گفتنی است در این مراسم که با هدف آشنایی و آموزش نحوه انجام اعمال حج برای زائران برگزار و در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی به صورت نمادین کعبه، صفا و مره، حجر اسمائیل و ... تعبیه شده بود، پس از سخنرانی حجت الاسلام قاضی عسکر، حجت الاسلام مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با حضور در وسط سالن و با همراهی تعدادی از زائران حج امسال نحوه انجام اعمال حج را به زائران آموزش داد.

کد خبر 713366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha