مدیران مدارس باید عفاف و حجاب را در مدارس ترویج کنند

رئیس سازمان آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه امروز مسائل و هجمه های نگران کننده ای از سوی بیگانگان بر جامعه تحمیل شده است، تاکید کرد: مدیران مدارس باید عفاف و حجاب را در مدارس ترویج کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد زمانی، رئیس آموزش و پرورش این شهرستان، امروز (10مهر ) در دومین گردهمایی سالانه مدیران و معاونان پرورشی مدارس دخترانه شهرستان بیرجند، توجه به احترام و عزت معلمان را یکی از سیاست های آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: معلم کسی است که تاثیرگزار بر تربیت دانش آموزان باشد.


وی ترویج روحیه مشاوره ای را یکی دیگر از سیاست های آموزش و پرورش عنوان و اذعان کرد: بسیاری از مسائل با مشاوره بین مدیران و معلمان و مدیران و دانش آموزان قابل حل است لذا باید روحیه مشاوره ای در مدارس ترویج شود.


وی استفاده از خرد جمعی، ایجاد فضای تعامل بین مدارس و سازمان آموزش و پرورش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر سیاست های آموزش و پرورش عنوان کرد.


وی به بحث عفاف وحجاب و ترویج آن در مدارس اشاره و اظهار کرد: در بحث پرورش حجاب و عفاف یکی از مولفه های اصلی آن است.


فاطمه زهرا خاکشور، مشاور امور بانوان مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این مراسم اذعان کرد: در 83 مدرسه شهرستان بیرجند در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه ده گروه دو نفره برای ارزیابی این مدارس را مورد ارزیابی قرار می دهند.


وی با بیان اینکه حوزه بانوان حوزه وسیعی است و در آن فعالیت های زیادی صورت گرفته است، یادآور شد: برگزاری مسابقات گوهر ناب، ارسال کتب عفاف، برگزاری دوره ضمن خدمت ویژه تربیت مدرس حجاب پژوه، تشکیل بانک اطلاعاتی ویژه دختران معدل بالا از برنامه های اجرایی حوزه بانوان است.


پایان پیام/

کد خبر 71364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha