تشکیل پرونده الکترونیکی بیماران مزمن در گیلان

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان از اجرای طرح پرونده الکترونیک بیماران مزمن استان خبر داد و گفت: نباید مشکلات بخش درمان را بر دوش مردم بگذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، شهدی نژاد، مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان امروز (۱۹ تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی با بیان اینکه این مدیریت دارای ۱۳ مرکز درمانی شامل بیمارستان و درمانگاه تحت پوشش در سراسر استان است اظهار کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ مراجعه به تمامی مراکز صورت گرفته که تنها ۵۰۰ هزار نفر به پلی کلینیک تخصصی درمان رشت مراجعه کردند.

 

وی با اشاره به بیمارستان تامین اجتماعی رسول اکرم (ص) رشت اذعان کرد: این بیمارستان از لحاظ کمی همتراز با بیمارستان های خصوصی و از لحاظ کیفی برترین بیمارستان استان است.

 

شهدی نژاد با بیان اینکه بیمارستان رسول اکرم مجهز به بهترین نوع تجهیزات سرمایه ایی است بیان کرد: این بیمارستان پیشگام در عمل لاپاروسکوپی است.

 

وی حضور متخصص مقیم را از ویژگی های بیمارستان دانست و افزود: پنج متخصص داخلی، جراحی عمومی زنان، بیهوشی و طب اورژانس تمام وقت در بیمارستان حضور دارند.

 

شهدی نژاد افزود: سال گذشته ۱۷ هزار و ۶۸۷ مراجعه به این مراکز صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۸۷ مورد منجر به بستری شد اذعان کرد: همچنین هشت هزار و ۷۸۹ نفر در این مراکز تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

 

شهدی نژاد با اشاره به لغو قرارداد بیمارستان های خصوصی با مدیریت درمان تامین اجتماعی اذعان کرد: این مراکز ۱۵۰ میلیارد تومان مطالبه وصول نشده داشتند که موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده و منجر به لغو قرارداد شد.

 

شهدی نژاد با بیان اینکه نباید مشکلات بخش درمان را بر دوش مردم بگذاریم تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در تلاش است از طریق اوراق مشارکت این مشکل را رفغ کند فقط بخش خصوصی باید بیشتر صبوری کند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح پرونده الکترونیک بیماران مزمن استان تصریح کرد: تا کنون پرونده ۵۶ هزار بیمه شده دارای بیماری مزمن ثبت الکترونیک شده که از این تعداد ۲۷ هزار بیمار مبتلا به دیابت، ۱۱ هزار بیمار قلبی، ۳۹ هزار بیمار دارای فشار خون و چهار هزار بیمار اعصاب و روان هستند و برخی ها به دو یا سه نوع بیماری مبتلا هستند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۹ مرکز طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند بیان کرد: در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان در بخش درمان هزینه شده است.

 

وی با اشاره به آنلاین بودن خدمات الکترونیک تصریح کرد:  طرح نسخه الکترونیک بزرگترین امنیت برای درمان است.

 

 

 

 

 

کد خبر 715232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha