راه اندازی قرارگاه پدافند زیستی در شهرهای مرزی و بزرگ خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: با هدف هماهنگی حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران های زیستی، قرارگاه پدافند زیستی در شهرهای بزرگ استان و ۶ شهر مرزی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از اداره کل روابط عمومی استاندار خراسان رضوی، محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در نشست کمیته پدافند غیرعامل مرزبانی زیستی استان اظهار داشت: هر نشانه، رویداد یا حادثه طبیعی یا غیر طبیعی با استفاده از عوامل زیستی که موجب تضعیف و نابودی سرمایه های انسانی و یا آسیب های اقتصادی از طریق تخریب و نابودی سرمایه های زیستی در کشور گردد تهدید زیستی محسوب می شود.

 

وی افزود: کشور ما همواره با تهدیدات زیادی مواجه بوده است و مصادیق تهدیدات زیستی نیز در جامعه فراوان است که مزرهای کشور یکی از نقاط ورود تهدیدات زیستی است.

 

معاون استاندار با بیان اینکه انسان، دام و طیور و آبزیان، نباتات، آب، محیط زیست و منابع طبیعی، غذا و دارو و صنایع وابسته به آن حوزه های ۶ گانه زیستی محسوب می شوند اظهار داشت: آیین نامه اجرایی پدافندغیرعامل مرزبانی زیستی مشتمل بر ۱۲ ماده از سوی سازمان پدافندغیرعامل کشور ابلاغ شده است و مبنای کار دستگاه های مرتبط نیز همین دستورالعمل است.

 

نوروزیان افزود: آموزش و توجیه پرسنل دستگاه های مرتبط مرزی در خصوص تهدیدات زیستی و نحوه مقابله با آن ضروری می باشد.

کد خبر 716891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha