اشعار شاعران باید در بعد حماسه و تقویت روحیه اتحاد در جامعه قرار گیرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اشعار آیینی گفت: شاعران اشعار خود را به بعد حماسی و تقویت روحیه اتحاد در جامعه توجه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد: حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در نشست هم اندیشی شاعران آیینی استان که درمحل سالن اجتماعات این اداره کل برگزارشد گفت: در زمانی قرار داریم که کشور درگیر جنگ و تهاجم همه جانبه ای است اما از آنجایی که ما در انقلاب و دین خود از بشارت‌های آسمانی برخورداریم قطعاً در این میدان پیروز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در اشعار آیینی به ویژه اشعار ماه محرم سه مؤلفه حماسه، عرفان و سوگ مورد توجه جدی شاعران است افزود: اگر به دنبال شعری هستیم که در جامعه اثرگذار باشد باید آن شعر از هر سه مؤلفه به صورت قوی برخوردار باشد.

حسینی کوهستانی تصریح کرد: اما قطعاً با توجه به شرایط زمانی و موضوع باید یک بعد بیشتر مورد توجه قرار گیرد و شاعر آن بیشتر از سایر ابعاد بپروراند.

وی با اشاره به شرایط امروز کشور گفت: در شرایطی که دشمنان بر طبل جنگ می کبوند شاعران باید در اشعار خود به بعد حماسی و تقویت روحیه اتحاد در جامعه بیشتر توجه داشته باشند.

حسینی کوهستانی گفت: در بحث آزدی و آزادگی اولویت با آزادگی است چرا که هرکس آزادگی را قبول داشته باشد به آزادی دیگران احترام می گذارداما برعکس آن صادق نیست.

وی از شهید حججی به عنوان نمونه‌ای از یک انسان آزاده یاد کرد و افزود: آن شهید بزرگوار با آنکه در بند بود اما آزادهبود و بر همین اساس به اسراء دروان دفاع مقدس لقب آزاده داه شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: دستی که برای نوحه‌ای بلند می‌شود وقتی اثرگذار است که قبل از نشستن به سینه سیلی محکمی بر گوش دشمن باشد.

وی بر لزوم توجه به بحث امیدافزایی در اشعار تاکید کرد و گفت: دشمنان به دنبال گسترش روحیه ناامیدی در بین این ملت هستند که در این کارزار شاعران نقش بسزایی بر عهده دارند.

کد خبر 719091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha