بهزیستی، دستگاه تخصصی حوزه سلامت اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به فعالیت های بهزیستی در زمینه حوزه سلامت اجتماعی گفت: بهزیستی، دستگاه تخصصی حوزه سلامت اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان یزد، جلیل عفتی، مدیرکل بهزیستی استان یزد در جلسه شورای معاونین این سازمان گفت: بهزیستی دستگاه تخصصی حوزه سلامت اجتماعی است و قانون این وظیفه را تعیین کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به نگاه فیزیک محور حاکم بر  برنامه های توسعه ای کشور گفت: کمتر بندی از برنامه های توسعه ای کشورمربوط  به نرم افزارها و آنچه که خروجی همه برنامه های اجرایی است، می شود.

عفتی افزود: اگر جامعه ای آسیب دیده و ناسالم داشته باشیم خروجی آن چیزی نیست که بخواهیم برنامه های توسعه ای فیزیک محور را اجرا کنیم.

وی با اشاره به زحمات و تلاشهای بهزیستی در حوزه اجتماعی طی سالیان گذشته گفت: این در حالی است که طی این سالهای حوزه اجتماعی مورد غفلت قرار گرفته و در حال حاضر نیز نیاز به توجه بیشتر برنامه ریزان است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به گستره و تنوع فعالیتهای بهزیستی گفت: عمده برنامه ها و طرح های بهزیستی با توجه به موضوعات روز جامعه در حوزه اجتماعی اجرا می شود.

وی افزود: فعالیتهای بهزیستی برای خدمت به مردم و تحقق بهتر زیستن است تا مردم با آسیب کمتر و سلامت اجتماعی بیشتردر مسیر بهتری زندگی کنند.

دکتر عفتی اقدامات پیشگیرانه را اولا دانست و گفت: این بدان جهت است که اول باید معلولیت و آسیب اجتماعی وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر خدمات تخصصی بهزیستی در حوزه اجتماعی گفت: بهزیستی دستگاه توزیع پول نیست بلکه دستگاه توانمندسازی و توانبخشی است و اگر پولی نیز تزریق می شود در راستای توانمندسازی جامعه هدف با مشارکت مردم، موسسات و مراکز غیردولتی است.

گفتنی است؛ جلسه شورای معاونین بهزیستی استان یزد با هدف بررسی مشکلات و آسیبهای اجتماعی شهرستان خاتم در این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 719390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha