حل مشکلات روانی و رفتاری کودکان باید از خانواده شروع شود/کودکان دروغ نمی گویند، تخیل می کنند

فوق تخصص اعصاب و روان اطفال تاکید کرد: پیشگیری از مشکلات روانی و رفتاری کودکان و نوجوانان باید از خانواده شروع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، جلسه شورای مناطق کانون های فرهنگی هنری خواهران با حضور تعدادی ازمسئولین خواهر کانون های مساجد استان قم برگزار شد.

 

این جلسات با هدف هم اندیشی، تعامل، ارائه مطالبات طرفین و آموزش شیوه های جذب و ...  در دبیرخانه کانون های مساجد استان قم برگزار شود.

 

این جلسات کارگاهی ویژه مناطق 8 گانه و در قالب چهار کارگروه  بر اساس موقعیت جغرافیایی کانون ها برنامه ریزی شده است که هر جلسه با حضور مسئولین خواهر کانون های مساجد استان قم برگزار شد.

 

دکتر حسین فاکر فوق تخصص اعصاب و روان اطفال در جلسه مناطق چهار و هشت کانون ها با اشاره به نوع کار کردن در مساجد و درمان بیماری های رفتاری کودکان و نوجوانان گفت: باید ببینید در فضای مسجد چقدر می‌توانید کار کنید گاهی توان دارید ولی نمی توانید در فضای مسجد کار کنید، افراد بر اساس توان خود شروع به درمان دیگران می‌کند گاهی درمان حمایتی و گاهی درمان رفتاری است باید دید که کی باید شروع به درمان کرد و کی باید ارجاع داد.

 

وی خطاب به مسئولان کانون ها تصریح کرد: شما نباید وارد سیستم درمان شوید بلکه باید ارجاع دهید، رابطه درمانی و رابطه دوستانه نباید خلط  شود برخی درمان‌ها راه فرموله ندارند و مانند پزشکی معمولی نیست چون هر فرد سیستم روانی متفاوتی دارد.

 

فاکر ادامه داد: مثلا وسواس انواع گوناگون دارد سیستم درمان باید کار خود را انجام دهد و بعد فرد وارد سیستم عمومی و مسجد شود.

 

وی با بیان اینکه سیستم مسجد ما بسیار قوی است و باید به درمان افراد کمک کند افزود:  اضطراب از مشکلاتی است که به کودک آسیب می زند، بیش فعالی و اضطراب شایع‌ترین مشکل کودکان و نوجوانان است که از نشانه‌های آن این است که فرد تمرکز نمی‌کند فراموشکار است فعالیت زیاد دارد افت تحصیلی و غلط املایی دارد.

 

فاکر به مشکلات و نیازهای درمانی کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت: مشکلات روانی و رفتاری این گروه  باید از خانواده حل شود.

 

فوق تخصص اعصاب و روان اطفال تصریح کرد: برای پیشگیری از این بیماری ها باید به اصلاح محیط خانواده و همچنین به اصلاح خود فرد پرداخت.

 

وی در ادامه  به لزوم برگزاری دوره های مشاوره و روانشناسی با حضور والدین پرداخت و افزود:لازم است از ظرفیت کانون ها برای برگزاری این دوره ها و آگاهی خانواده ها استفاده شود.

 

بخشی از این جلسه که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد بحث دروغگویی در کودکان مورد بحث قرار گرفت که دکتر فاکر به تشریح ریشه های آن پرداخت.

 

وی یادآور شد: کودکان و خردسالان دروغ را نمی شناسند پس  دروغ نمی‌گویند بلکه فراموش می کنند و یا تخیل می کند.

کد خبر 719956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha