انتقاد مدیرکل استاندارد از عدم تخصیص اعتبار به منظور راه اندازی آزمایشگاه مجهز

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از عدم همکاری مسئولان جهت اختصاص اعتبار لازم برای راه اندازی آزمایشگاه مجهز با تجهیزات کاربردی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ فهیمه مهمان نواز، مدیرکل استاندارد خراسان شمالی ظهر امروز یک شنبه چهاردهم خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه وجود یک آزمایشگاه مجهز با تجهیزات کامل یکی از ضروریت ها برای سرعت بخشیدن به فعالیت ها و کاهش هزینه هاست، گفت: هرچند بارها در جلسات کارگروه استاندارد در خصوص تحقق این مهم تاکید شد، اما متاسفانه اعتباری برای راه اندازی و تجهیز امکانات آزمایشگاهی تخصیص نیافت.

 

وی با بیان اینکه تا سال گذشته با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می توانستیم آزمایشگاه مجهزی را راه اندازی کنیم، ولی اکنون با شرایط اقتصادی و نوسان قیمت ها این مبلغ جوابگوی ما نیست، اظهارداشت: در این شرایط حتی نمی توان پیش بینی اعتبار لازم را داشت و در خصوص تهیه تجهیزات مورد نیاز هم ممکن است در بازار یافت نشود.

 

مهمان نواز با اشاره به اینکه در حال حاضر از ظرفیت آزمایشگاه های همکار بهره می بریم، گفت: با این وجود برای ارائه برخی خدمات نیازمند تجهیزات کامل و دقیق تر هستیم لذا قصد داریم از تجهیزات دیگر استان ها که بلااستفاده است، بهره برداری کنیم.

 

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر ضرورت تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسورها که باید هرساله انجام شود، افزود: به زودی آخرین اخطارها در این بخش به ادارات، دستگاه ها و مراکز عمومی متخلف ابلاغ می شود و در صورت ترتیب اثر ندادن؛ آسانسورها پلمپ می شود.

 

وی در خصوص ایمنی آسانسورهای منازل و مجتمع های مسکونی با بیان اینکه ما اجازه ورود و نظارت نداریم، اما تاکید کرد با توجه به اینکه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسورها باید هرساله تمدید شود، ضروری است مالکان و مدیران ساختمان ها نسبت به دریافت این تاییدیه اقدام کنند.

 

مهمان نواز توضیح داد: در صورت عدم دریافت تاییدیه و بروز هرگونه مشکلی که منجر به آسیب دیدگی افراد شود، شرکت بیمه هیچ گونه مسئولیتی را در قبال این افراد قبول نمی کند لذا بهتر است ساکنان و مالکان خصوصی، برای این موضوع اهمیت ویژه قائل شوند.

 

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی در خصوص عملکرد چهارماهه این سازمان  هم گفت: امسال 117 فرآورده که شامل هزارو ۸۵۷ کالا می شود به دلیل فاقد علامت استاندارد بودن از بازار جمع آوری  شد.

 

 

وی افزود: همچنین 11 فقره پروانه تاییدیه استاندارد در چهار ماهه امسال صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل چهار مورد بوده است.

 

 

کد خبر 719967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha