برگزاری اولین جشنواره « تجلیل از مروجان کتاب و کتابخوانی» در استان یزد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برگزاری اولین جشنواره « تجلیل از مروجان کتاب و کتابخوانی» در استان یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید خلف حوتی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست ستاد هماهنگی پایتخت کتاب ایران با اشاره به فعالیت های فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: ما در استان یزد اقدامات مناسبی را در این زمینه داشته ایم که یکی از آنها گذر فرهنگ و هنر مازاری ها است.

وی افزود: این گذر فرهنگ و هنر برای اولین بار در سطح کشور ایجاد شده است و به عنوان الگویی برای کشور شده که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی دارد این گذر را در سطح کشور اجرایی نماید.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: این گذر محلی برای اجرای برنامه ها و عمومی کردن آن ها و همچنین ارائه آثار و تولیدات فرهنگ و هنری است.

حوتی نژاد تصریح کرد: یکی از شاخص های بخش گذر، بخش خصوصی آن است که برنامه ریزی در این خصوص نیز انجام شده است.

وی گفت: در این راستا نیز اولین جشنواره تجلیل از مروجان کتاب خوانی در سطح استان یزد برنامه ریزی شده است و از جمله برنامه های دیگر ما نیز گسترش امر کتاب و کتاب خوانی است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: با توجه به فعالیت ها و اثرگگذاری تشکل های فعال در ترویج کتاب خوانی برگزاری جشنواره های مختلف است که امیدواریم بتوانیم به صورت سالیانه از افراد مروج کتاب تجلیل داشته باشیم.

کد خبر 721903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha