ثبت نام ۲۶ هزار نفر در جشنواره « کتابخوانی رضوی » یزد

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: ۲۶ هزار نفر در جشنواره « کتابخوانی رضوی » یزد ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، رقیه دوست فاطمیها، مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی  به میزبانی یزد برگزار می شود.

 

وی افزود: ما معتقدیم که کتاب حال انسان را خوب می کند و ما می توانیم هر روز صبح یک ربع کتابخوانی داشته باشیم و از این طریق سرانه مطالعه را در کشور بالا ببریم و حال خود را خوب کنیم.

 

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد خاطرنشان کرد:کتابخانه یکی از جاهایی است که در هر گروه سنی و هر حنسیتی میتوان در آن حضور پیدا کرد و فضای سالم و خوب را تجربه کنند.

 

دوست فاطمیها تصریح کرد: ما به عنوان رسانه باید در جهت ترغیب مردم به سمت کتابخوانی سوق دهیم و با معرفی کتابخانه ها در این جهت گام برداریم.

 

وی گفت: ما 111 باب کتابخانه در استان یزد داریم که به نسبت جمعیت رتبه اول را در کشور داریم و با بیش از 2 میلیون 138 هزار نسخه کتاب رتبه اول کشور را داریم و به ازای هر نفر، یک و 9 دهم درصد کتاب داریم.

 

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد بیان کرد: نزدیک به 63 هزار متر مربع زیر بنای کتابخانه داریم و بیش از 108 هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند و از نظر امانت بیش از یک میلیون و 100 هزار کتاب به امانت رفته است.

 

دوست فاطمیها گفت: ما از نظر شاخص های کتابخانه ای رتبه های خوبی در کشور داریم.

 

وی ادامه داد:از نظر مقایسه آمار کتابخانه ها از سال 92 تا 97 درصد رشد تعداد کتاب میزان 15 درصد و تعداد عضو نیز 13 و هفت دهم درصد و امانت کتاب نیز 6 درصد رشد داشته ایم.

 

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد افزود:امسال سومین سال برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را داریم که در سال اول 5 هزار نفر و دوم 16 هزار نفر و امسال نیز 26 هزار نفر شرکت کننده داشتیم.

 

دوست فاطمیها بیان کرد:ما نسبت به سال گذشته در بخش مکتوب 60 درصد و آنلاین نیز 74 درصد افزایش داشته باشیم.

 

وی افزود: در بخش مکتوب زندان ها، رتبه اول و جهاد دانشگاهی و کانون مساجد رتبه های دوم و سوم را دارند و در شهرستان ها نیز یزد و بهاباد و اردکان رتبه های برتر را دارند.

 

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد خاطرنشان کرد:قرار است آیین اختتامیه جشنواره رضوی را در 12 شهریور ماه سال جاری در باغ دولت آباد یزد بعد از نماز مغرب و عشا برگزار کنیم.

 

دوست فاطمیها تصریح کرد:ما از لحاظ کیفی شاهد اتفاقات خوبی در کتابخانه ها بودیم که  رشد چشمگیر در نمرات داشتیم.

 

وی گفت:کتابخانه مرکزی یزد به عنوان یکی از پیگیری های ما است که اگر تجویل شود رتبه شهرستان یزد از 7 به رتبه 4 ارتقا پیدا می کند.

 

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد بیان کرد:ما بیش از 30 کتابخانه خیر ساز در استان یزد داریم که امیداوریم بیشتر شاهد حضور خیرین در این بخش باشیم.

 

دوست فاطمیها گفت:96 کتابخانه ما نهادی است و 15 کتابخانه مشارکتی داریم که از این تعداد شهری و روستایی نیز داریم.

 

وی ادامه داد:در تمام شهرهای یزد ما کتابخانه داریم و در یزد 36 کتابخانه و اردکان 15 کتابخانه داریم.

 

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد افزود:313 نفر کارت هدیه یک میلیون ریال در کشور اهدا می شود هشت خانواده هدیه داده می شود و

 

دوست فاطمیها بیان کرد: پایگاه های کانون های مساجد د ر سراسر کشور وجود دارد که در زمینه کتابخوانی نیز فعالیت دارند و و اصلا نیازی به حضور ما ندارد.

 

وی گفت: یکی از فعالیت های ما با همکاری کانون های مساجد است که کاروان دانایی از جمله این فعالیت ها است که به صورت ماهانه برگزار می شود.

 

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد بیان کرد: ما در نهاد کتابخانه ها سعی کردیم بستر کتابخوانی با فضاهای خوب را ایجاد کنیم و پس از ان نیز در تلاشیم تا از کتاب های خوب نویسندگان استفاده کنیم.

کد خبر 722933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha