فلسفه عید قربان رهایی از نفس و تعلقات دنیوی است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که فلسفه عید قربان رهایی از نفس و تعلقات دنیوی است، گفت: اگر انسان بتواند نفس خود را برای تقرب به درگاه ربوبی ذبح کند، خواهد توانست مقام لقاءالله را درک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به این‌که امروز فرصتی برای تقرب به درگاه الهی است، اظهار داشت: فلسفه عید قربان رهایی از نفس و تعلقات دنیوی است.

وی ادامه داد: اگر انسان بتواند نفس خود را برای تقرب به درگاه ربوبی ذبح کند، خواهد توانست مقام لقاءالله را درک کند؛ این تقرب در سایه مبارزه با هواهای نفسانی و در پرتوی خودسازی و تزکیه نفس ممکن حاصل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تصریح کرد: باید ابراهیم‌وار بت‌های دنیوی را شکست و اسماعیل‌های نفسانی را برای تقرب به درگاه الهی قربانی کرد،  مهم‌ترین درس عید قربان تسلیم بودن در برابر فرمان الهی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عده‌ای که بار دیگر به دنبال مذاکره با آمریکا هستند، گفت: آمریکا تحت هر شرایطی غیرقابل اعتماد است.

وی با بیان این‌که اقتدار نظامی ایران باعث شده که تهدید نظامی و وقوع جنگ از دستور کار دشمن خارج شود، خاطرنشان کرد: حقیقت مسلم آن است که بحث مذاکره با وجود بدعهدی آمریکا منتفی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مذاکره با رژیم مستکبر ایالات متحده آمریکا جز ذلت و خفت ارمغانی نخواهد داشت، چراکه مذاکره وسیله‌ای برای کاهش دشمنی نیست؛ بلکه ابزاری است که آمریکا را بیشتر به اهدافش می‌رساند.

امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به اهمیت مقابله جدی با مفاسد اقتصادی در کشور اظهار داشت: همه قوای سه گاه باید گلوگاه‌های فساد را گرفته و قاطعانه و بدون ملاحظه برخورد کنند.

کد خبر 723302

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha