حمایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره تئاتر ارسباران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از حمایت ویژه وزارتخانه از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز‌، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی امروز در اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران اظهار داشت: 178 اثر از 52 شهر و 30 استان کشور به دبیرخانه رسیده که  4 اثر از شهرستان اهر و 3 اثر از شهرهای استان قابل توجه بود.

وی ضمن ابراز امیدواری ازنسبت به درخشش هنر تئاتر منطقه ارسباران در آینده نردیک گفت: جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران با خلاقیتی که در خودش دارد بتواند به گسترش وشکوفایی استعدادهای‌هنری منطقه کمک کند.

محمدپور ادامه داد: جشنواره سراسری کوتاه ارسباران در تقویم برنامه‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و با حمایت و همراهی اهالی هنر و مسؤولان با قدرت تداوم دارد که این امر نشان از همت الای دست‌اندرکاران این جشنواره در شهرستان اهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به سابقه و پیشینه تئاتر ارسباران و شهرستان اهر اظهار امیدواری کرد: با همت و تلاش بیشتر و همراهی و همگامی مردم و مسئولان و اهالی هنر این رشته هنری جایگاه گذشته خود را باز خواهد یافت.

وی با بیان این‌که می توان با ایجاد فضای رقابت گامی عملی در جهت ارتقائ کمی و کیفی این هنر برداشت، افزود: با وجود برگزاری رویدادهای متعدد و بزرگ هنری در سطح استان این جشنواره را متفاوت دیده‌ایم و حمایت کرده‌ایم.

محمدپور از حمایت ویژه وزارتخانه از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته از محل اعتبارات استانی و وزارت فرهنگ حدود 90 میلیون تومان به این جشنواره اختصاص داده شد و در سال 97 نیز همین کمک را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: منطقه ارسباران با پیشینه‌ای درخشان منشاء خیزش مردان بزرگ، آداب و رسوم در خور توجه و خاستگاه انسان‌های آزاده از جمله ستارخان سردار ملی است که این جشنواره به معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌ها بی‌شمار این منطقه کمک موثر کند.

کد خبر 723941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha