حامی کتابهای ارزشمند هستیم/ از آیین های مرتبط با کتاب حمایت می کنیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: از برنامه رونمایی و آیین های مرتبط با کتاب که توسط ناشران برگزار شود، حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، مجید جوادیان زاده طی نشستی با مدیران مسئول انتشارات استان یزد گفت:حامی کتابهای ارزشمندی هستیم که از سوی نویسندگان به زیور طبع آراسته شود.

او افزود:در صورت مراجعه نویسنده ای که کتاب آن فاخر و ارزشمند است و توان مالی برای چاپ آن ندارد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت جدی برای چاپ و همکاری با ناشرمربوطه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 95 انتشاراتی دراستان یزد، اظهار داشت:ناشران پیشرو عرصه اطلاع رسانی هستند و کمک می کنند تا اندیشه در سطح و سیع تری منتشر شود.

جوادیان زاده با بیان اینکه ناشران باید به جامعه بهتر معرفی شوند،تصریح کرد: قدر کار ارزشمند ناشران باید بیش از گذشته شناخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین ارتقاء کیفیت کار ناشران را مهم و ضروری دانست و گفت:کیفیت کار کار کتاب از سوی ناشر جذاب نباشد در جامعه امروزی با شکست مواجه می شود.

به گفته وی برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی برای این حوزه فرهنگی می تواند در ارتقاء فعالیت حرفه ای ناشران مثمرثمر باشد.

وی با بیان اینکه درابتدای سال کتاب سال یزد با همکاری خانه فرهنگ شهید صدوقی برگزار شد،اظهار داشت:طی تفاهم نامه ای که با خانه فرهنگ شهید صدوقی منعقد شده است تا پایان سال دوره ها و کارگاههای آموزشی مرتبط با حوزه کتاب و نشر برگزار می شود.

وی ادامه داد: استان یزد جزء 10 استانی است که از سال 94 تفویض صدور مجوز نشر به آن داده شده است و باید از این ظرفیت در راستای کتاب و کتاب خوانی بیشتر استفاده شود.

جوادیان زاده نبود منتقد کتاب را یکی از مشکلات حوزه نشر در استان یزد دانست و گفت:منتقد باعث آشنای مردم با کتاب و حواشی مرتبط با آن می شود و همچنین باعث معرفی کتاب به بخش مختلف جامعه خواهد شد.

وی گفت:برای رفع این نقیصه طی چند وقت گذشته دوره های نقد کتاب از سوی برخی موسسات فرهنگی با جدیت دنبال شده است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنبش خوبی را از در آیین های مرتبط با کتاب آغاز کرده است.

در این نشست همچنین مدیران انتشارات استان یزد به بیان برخی مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.در حال حاضر نیز 95 انتشاراتی در سطح استان یزد با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد فعالیت می کنند.

کد خبر 723534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha