ارسال ۳۱۴ اثر در جشنواره فیلم رضوی یزد/ راه اندازی سینما سیار در استان یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم رضوی در یزد گفت: تعداد ۳۱۴ اثر در جشنواره فیلم رضوی یزد دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست خبری « رویدادهای سینمایی» در استان یزد گفت: بحث هنر سینما به عنوان هنر هفتم، جامع سایر هنرها است که بسیار اثرگذار شمرده شده است.

 

وی افزود: امروز صنعت هم به کمک سینما آمده است و به صورت فراملی مطرح می شود که این باعث شده از آن به عنوان صنعت سینما یاد می کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: در شاخص های توسعه یکی از محورها در زمینه سینما است که ما نیز در استان یزد با توجه به ثبت جهانی باید بیشتر از این بخش استفاده کنیم.

 

جوادیان زاده تصریح کرد: ثبت جهانی یزد باعث نیاز بیشتر ما از زبان مشترک جهانی و انعکاس این شهر جهانی است و این که بتوانیم همزمان با مردم شهرهای دیگر از آثار تولیدی سینمایی استفاده کنیم و این به عنوان حقوق شهروندی مردمان یزد است.

 

وی ادامه داد: ما سعی کرده ایم تا پایان سال برنامه سینمایی استان یزد را چینش کنیم.

 

مدیر کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: ما الان 18 سالن سینما در کل استان داریم که 9 مورد از آنها در شهر یزد است.

 

جوادیان زاده خاطرنشان کرد:بهاباد و خاتم فاقد سینما هستند که بهاباد به صورت سینما سیار افتتاح می شود که در این راستا اعتقاد داریم که تمامی شهرستان های ما بایستی دارای سینما شوند.

 

وی افزود:ما برند سینمایی به عنوان رضوی در یزد داریم که سیزدهمین دوره آن در سطح کشور و یزد برگزار می شود که 27 لغایت 30 آّبان به میزبانی یزد برگزار می شود و همزمان با آن نیز در آبان ماه شاهد نمایش آثارجشنواره فیلم تهران در استان یزد هستیم.

 

مدیر کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: همچنین در این زمینه نمایش آثار جشنواره فیلم فجر و جشنواره مستند و 31 امین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان را در استان داریم.

 

جوادیان زاده ادامه داد: سینما سیار به عنوان سینما رسانی فوری در مناطق فاقد زیرساخت سینمایی است که در استان یزد نیز این را دنبال می کنیم.

 

وی بیان کرد:سینمای خاطره اشکذر نیز به مناسبت هفته دولت در اشکذر افتتاح شد.

 

مدیر کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جشنواره فیلم رضوی به عنوان مهمترین رویداد سینمایی استان یزد است که 10 مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار است و هم اکنون نیز 314 اثر به دبیرخانه رسیده است.

 

جوادیان زاده بیان کرد:بیشترین اثر متعلق به استان تهران با 100 اثر است .

کد خبر 724515

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha